کد خبر: ۲۶۵۲۳
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۰

شکایت از صاحب فیس بوک برای تبلیغات کلاهبرداری

دیده بان رقابت استرالیا شکایتی را علیه مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) تنظیم کرد و مدعی شد این غول رسانه اجتماعی در جلوگیری از استفاده کلاهبرداران از پلتفرم این شرکت برای انتشار تبلیغات جعلی کوتاهی کرده است.

به گزارش« نبض فناوری» کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا اعلام کرد این تبلیغات که از سرمایه گذاری در رمزارز یا نقشه‌های پولساز حمایت می کنند، ممکن است کاربران فیس بوک را به اشتباه بیاندازند که توسط استرالیایی‌های معروف تبلیغ می شوند.

در بیانیه این کمیسیون آمده است: فیس بوک به این رفتار گمراه کننده تبلیغات کنندگان کمک کرده یا در آن مشارکت داشته است.

رُد سیمز، رئیس دیده‌بان رقابت استرالیا اظهار کرد: آنچه در پرونده دنبال می کنیم این است که مِتا برای این تبلیغات که در پلتفرمش منتشر می شوند، مسئول است.

مِتا در واکنش به این شکایت اعلام کرد هر تبلیغاتی که از مردم کلاهبرداری مالی می‌کند یا کاربران را گمراه می‌کند، ناقض سیاست‌های این شرکت بوده و این شرکت از فناوری برای شناسایی و مسدود کردن چنین پست‌هایی استفاده می‌کند و با تحقیقات دیده‌بان رقابت استرالیا درباره این موضوع تاکنون همکاری کرده است. ما این شکایت را بررسی کرده و قصد داریم از این پروسه دفاع کنیم.

دیده‌بان رقابت استرالیا اعلام کرده که این تبلیغات از تصاویر مدیران تجاری، مجریان تلویزیون و سیاستمداران استرالیایی استفاده می‌کنند و حاوی لینک‌هایی به مقالات رسانه‌ای جعلی هستند که در آنها نقل قول‌های منتسب به شخصیت‌های معروف استرالیایی وجود دارد.

اندرو فارست، غول سنگ آهن استرالیا و رئیس شرکت متال فورتسکیو ماه گذشته بر سر تبلیغات کلاهبرداری از جمله تبلیغاتی که در آن از تصویر وی برای تبلیغ رمزارز استفاده شده بود، از فیس بوک شکایت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فیس بوک اوایل هفته جاری برنامه‌ای را برای کمک به آموزش نامزدهای سیاسی و اینفلوئنسرهای استرالیایی درباره امنیت سایبری برای متوقف کردن انتشار اطلاعات نادرست در زمان کمپین تبلیغاتی آنها برای انتخابات فدرال آینده اعلام کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
سایت فولاد خوزستان، اصفهان و هرمزگان از دسترس خارج شد حمله سایبری به صنایع فولادی تایید شد
وبگردی