کد خبر: ۲۶۵۳۸
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰

سامسونگ دست به دامان متاورس برای حل مشکلاتش شد، اما چه مشکلاتی؟

همانطور که توسط رسانه کره جنوبی هانکیونگ گزارش شده است، سامسونگ دست به دامان متاورس Metaverse برای حل مشکلاتش شد

به گزارش« نبض فناوری» این تصمیم اخیرا در مجمع عمومی صاحبان سهام اعلام شد. این حرکت شامل ادغام ها و مالکیتهای متعدد، ورود به حوزه هوش مصنوعی، فناوری مخابرات 5G و تولید ربات ها خواهد بود.

این تصمیم به دلیل مشکل سرویس بهینه سازی بازی (GOS) گرفته شده است که عملکرد هزاران برنامه بازی را در تلفن های هوشمند گلکسی اس 22 (Galaxy S22) کند کرده است و قیمت سهام این شرکت افت کرده است.

سامسونگ دست به دامان متاورس برای مشکلات اخیر و افت سهام

همانطور که هانکیونگ گزارش می دهد، دلیل کاهش قیمت سهام این شرکت، نبود محرک رشد جدید برای تجارت سامسونگ بوده است. اکنون متاورس، هوش مصنوعی و ربات‌ها به این محرک تبدیل خواهند شد تا تجارت این غول الکترونیکی را به جلو ببرند.

از زمان خرید شرکت الکترونیک هارمن(Harman)، سامسونگ هیچ شرکت دیگری را خریداری را که سامسونگ را با رقبای خود مقایسه کند، خریداری نکرده است. بنابراین، نایب رئیس هان(Han) تصمیم گرفت که Metaverse را به عنوان راهی برای رشد تجارت در جلسه سهامداران انتخاب کند.

گذشته از Metaverse، ربات ها اغلب توسط این شرکت به عنوان یک محرک رشد جدید در دو سال گذشته مورد توجه قرار گرفته اند. در پایان سال 2020 (پاییز 1399)، سامسونگ تقریباً یک کارگروه برای تجاری سازی ربات ها تأسیس کرد.

در اواخر سال 2021 (پاییز 1400)، این کارگروه تقریباً تکمیل شده و به یک تیم تجاری ربات تبدیل شد. اکنون، این صنعت انتظار دارد سامسونگ پس از یک سال آزمایش، عملیات جدی در این زمینه را آغاز کند.

معاون هان در این نشست تاکید کرد که سامسونگ قصد دارد به یک شرکت پیشرو در حوزه فناوری ربات ها در زمینه های مختلف تبدیل شود تا به نسل های آینده مردم کمک کند تا با ربات ها به عنوان “همراهان زندگی” زندگی کنند.

سامسونگ دست به دامان متاورس

سامسونگ به زودی دستگاه متاورس(Metaverse) را عرضه می کند. در جریان کنگره جهانی موبایل(Mobile World Congress) در بارسلون در اواخر فوریه(اوایل اسفند)، هان نایب رئیس سامسونگ اظهار داشت که متاورس این روزها به موضوع داغ محافل تجاری تبدیل شده است، بنابراین این شرکت قصد دارد یک دستگاه متاورس(Metaverse) را عرضه کند. او هیچ زمان تقریبی برای انتشار مشخص نکرد.

منبع: تکراتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی