کد خبر: ۲۶۶۰۲
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی خبر داد:

اتصال ۲۰۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۱

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی گفت: با ارتقای فنّاوری ۵۳ سایت نسل دوم، به نسل‌های سوم و چهارم، تاکنون ۹۱ روستا، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و ارتقای ۱۷۷ سایت روستایی جدید باهدف اتصال ۲۰۱ روستا به شبکه ملی اطلاعات، در برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

به گزارش« نبض فناوری»علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، ضمن اشاره به آغاز سال جدید و پیش‌بینی حضور حدود10میلیون زائر در مشهد، به استقرار کانکس‌های اضطراری و سایت‌های موقت در محدوده حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: همه اپراتورها حداکثر توان خود را برای پایداری شبکه به کار می‌گیرند، تا پایداری ارتباطی برای زائران و مجاوران به‌طور کامل حفظ شود.
دلگیر با تأکید بر پایش مستمر همه تجهیزات، انجام کشیک‌های شبانه‌روزی، آمادگی گروه‌های نگهداری سایت‌های تلفن همراه و نیز حضور گشت‌های مداوم فیبر نوری در استان افزود: بازرسی مداوم از مدیریت شبکه‌ها شامل تجهیزات فیبر نوری، انتقال، سوئیچ، دیتا و نظارت بر عملکرد پیمانکاران نگهداری در استان، به‌منظور جلوگیری از بروز قطعی و اختلال احتمالی در عملکرد سیستم و سرویس، باعث می‌شود تا زائران، خاطره‌ای خوش از سفر به بارگاه منور رضوی، را تجربه کنند.
وی در ادامه ضمن بیان برنامه‌های توسعه ارتباطات روستایی و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در استان افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد از روستاهای خراسان رضوی، دارای پوشش ارتباطی و دیتا هستند.
دلگیر ادامه داد: با احداث و راه‌اندازی 218 سایت تلفن همراه روستایی، تاکنون 323 روستا، تحت پوشش خدمات تلفن همراه یکی از اپراتورها قرارگرفته‌ و عملیات اجرایی 12 سایت دیگر نیز در دست اجراست؛ که با انجام این مهم، 24 روستای جدید از امکانات پوشش تلفن همراه برخوردار می‌شوند.
وی همچنین افزود: با ارتقای فنّاوری 53 سایت نسل دوم، به نسل‌های سوم و چهارم، تاکنون 91 روستا، به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و ارتقای 177 سایت روستایی جدید نیز، باهدف اتصال 201 روستا به شبکه ملی اطلاعات، در برنامه عملیاتی سال 1401 قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساختی استان گفت: هم‌اکنون شبکه ملی فیبر زیرساخت استان، حدود 4806 کیلومتر بوده و ظرفیت شبکه انتقال استان نیز، از 1229 به 1409 گیگابیت بر ثانیه افزایش پیداکرده است.
دلگیر همچنین به طرح هوشمند سازی و اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات پرداخت و عنوان کرد: طی سه‌ فاز عملیاتی، به‌طورکلی تعداد 4926 مدرسه در قالب 2985 مدرسه روستایی و 1941 مدرسه شهری، از طریق اپراتورهای ثابت و سیار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.
وی توسعه دولت الکترونیک و نقش آن در ایجاد عدالت اجتماعی را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 738 دفتر پیشخوان شهری و 358 دفتر خدمات ارتباطی روستایی، دسترسی و بهره‌برداری از خدمات غیرحضوری و ارائه زیرساخت‌های لازم به‌منظور دریافت بیش از 35 خدمت را در سطح استان مهیا کرده‌اند.
دلگیر در ادامه به بهره‌برداری از شبکه نسل پنجم، در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: حضور دومین کارخانه نوآوری در پایتخت معنوی کشور و قرار گرفتن در رتبه دوم کشوری شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت اقتصاد گردشگری، ظرفیت‌های بسیار بالایی را، به‌منظور رشد خدمات دیجیتالی و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در استان خراسان رضوی ایجاد کرده است.
دلگیر ضمن اشاره به حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و پیشران حوزه ارتباطات در استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: بیش از 465 میلیارد ریال اعتبار، در قالب تسهیلات وجوه اداره شده در سال 1400 مصوب و به شرکت‌های فناوری اطلاعات پرداخت‌شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت ایجادشده توسط پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان گفت: استان خراسان رضوی به‌عنوان دومین قطب شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری، همواره یکی از استان‌های پیشرو در اقتصاد دیجیتال کشور بوده و این امر، با ایجاد ظرفیت پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و در قالب آماده‌سازی بیش از 6000 مترمربع فضای کار و تخصیص 10 میلیارد ریال گرنت، به پایان‌نامه‌های بازار محور دانشگاهی، به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان ارتقاء نیز یافته است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی