کد خبر: ۲۶۶۴۷
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

اندروید ۱۳ افکت‌های تصویر پس‌زمینه و کنترل‌های جدید فایل‌های رسانه‌ای دارد

گوگل به‌تازگی پیش نمایش دوم مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ را منتشر کرده و اکنون با عرضه نسخه‌های بتای متعدد، امکانات تازه‌ای را شاهد هستیم.  

به گزارش«نبض فناوری» گوگل به‌تازگی پیش نمایش دوم مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید 13 را منتشر کرده و اکنون با عرضه نسخه‌های بتای متعدد، امکانات تازه‌ای را شاهد هستیم. روش جدید برای اطلاع‌رسانی از مصرف بیش از حد باتری، تسکبار تازه و ویژگی مولتی‌ ویندوز در کنار بهبود عملکرد برای کامپیوترها از جمله قابلیت‌هایی بودند که در روزهای اخیر گزارش شدند و حالا جزئیات بیشتری درباره این نسخه از اندروید منتشر شده است

از تغییرات جدید و جزئی در نسخه بتا اندروید 13 می‌توان به مدیا کنترل بازطراحی شده اشاره کرد که در محل قبلی خود میان تنظیمات سریع و نوتیفیکیشن‌ها قرار گرفته است؛ اما اکنون ویجت آن بزرگتر شده و می‌تواند عنوان کامل آهنگ در کنار توضیحات مربوط به آن را در خود جای دهد. همچنین طراحی جدیدی را برای منوی انتخاب خروجی مدیا شاهد هستیم که به زبان اندروید ۱۳ نزدیک‌تر شده است. گزینه‌ای هم برای اتصال به دستگاهی جدید به صورت مستقیم از همین منو در اختیار قرار گرفته است.

اندروید 13
 

افکت‌های جدید مختص تصاویر پس‌زمینه هم از دیگر تغییرات بصری محسوب می‌شود که با نام سینماتیک والپیپر قابل انتخاب است و به کاربر اجازه می‌دهد افکت را روی تصویر دلخواه خود اعمال کند. هنوز مشخص نیست که چه افکت‌های در لیست قرار دارند. شایان ذکر است برخی از نسخه‌های سفارشی اندروید مثل One UI سامسونگ و MIUI شیائومی از قبل چنین ویژگی را درون خود داشته‌اند.

تسک منیجر سرویس‌های پیش‌زمینه در اندروید 13

اما مهم‌ترین قابلیت در میان امکانات جدید پیش‌‌نمایش اندروید ۱۳ شامل تسک منیجر برای سرویس‌های پیش‌زمینه (FSG) می‌شود که در پایین قسمت تنظیمات سریع و پنل نوتیفیکیشن قرار می‌گیرد و می‌تواند اپ‌های فعال کنونی را نمایش دهد. در صورت اجرای یک برنامه بیشتر از ۲۰ ساعت، به کاربر اطلاع داده خواهد شد و امکان متوقف‌سازی مستقیم آن وجود دارد. در جدول زیر می‌توانید تفاوت میان FSG با سوایپ برنامه‌ها از لیست دسترسی اخیر و توقف اجباری را مشاهده نمایید.

اندروید 13
 

در دومین پیش‌نمایش اندروید ۱۳ وضعیت نمایش نوتیفیکیشن‌ها هم دستخوش تغییراتی شده است و برنامه‌ها نیاز به مجوز کاربر برای نمایش نوتیفیکیشن دارند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی