کد خبر: ۲۶۷۷۴
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۷

فعالیت ۳۵۶ شرکت دانش‌بنیان و خلاق به توسعه صنعت هوایی شتاب داد

طی چند سال اخیر با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، صنعت هوایی کشور در مسیر توسعه یافتگی و خودکفایی قرار گرفت.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس گزارش های موجود، اشتغالزایی در صنعت هوانوردی بیش از ۳ برابر سایر مشاغل، مولدتر است و به ازای ۱۰۰ شغل در آن، تقاضا برای ۶ شغل در صنایع دیگر ایجاد می شود.

همین آمار کافی است تا دولت ها برای توسعه فناورانه این حوزه گام بردارند و خودکفایی در این صنعت را در اولویت اقدامات خود قرار دهند. اما سهم ایران از بازارهای صنعت هوایی و هوانوردیگر جهان با وجود داشتن توانمندی های دانشی و تخصصی بالا، ناچیز است.

افزایش این سهم هم نیازمند مداخلاتر فناورانه متخصصان و نخبگانی است که می‌توانند زمینه‌ساز بروز تحولات شگرفی در این حوزه باشند. بر همین اساس و با تلاش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر ۳۵۶ شرکت دانش بنیان به این حوزه ورود کرده اند.

مجموعه هایی که با تولید محصولات و ارائه خدمات در حوزه تعمیر و نگهداری و تامین تجهیزات، توانسته اند این صنعت راهبردی و حیاتی را در کشور توسعه دهند و بخشی از نیازهای آن را به شکل بومی تامین کنند.

کارشناسان معتقدند که صنعت هوایی و هوانوردی از جمله ابزارهایی است که دولت ها با توسعه آن می توانند برای رشد و شکوفایی اقتصادی خود از آن استفاده کنند. امروزه در تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، حمایت و پشتیانی از شرکت ها، طرح ها و محصولات جدید حوزه فناوری های نوین، بخش مهمی از فعالیت های توسعه دانش و تجارت است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی