کد خبر: ۲۶۷۹۳
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

در سال ۱۴۰۰، پنج قاره خریدار محصولات نانویی ایران؛ ۹۱۵ محصول ایران‌ساخت به بازار رسید

در حال حاضر محصولات نانوفناوری در بیش از ۱۵ حوزه صنعتی مبتنی بر فناوری‌های داخلی تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از صنایعی که طی چند سال اخیر در کشورمان با رشد خوبی مواجه بود و سندی بر اثبات ادعای توسعه علمی کشور است، صنعت نانوفناوری است. عرصه‌ای که ایران را به جایگاه چهارم جهانی رسانده است. این دستاوردها حاصل تلاش و همت نهادهای موثر در این حوزه مانند ستاد توسعه فناوری نانو و شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

تا اسفند ماه سال گذشته، ۹۱۵ محصول نانو در بیش از ۱۵حوزه صنعتی مبتنی بر فناوری‌های داخلی تولید و روانه بازار شده است. طی یک سال گذشته رقم کلی فروش محصولات نانو ساخت ایران معادل ۱۱۵٫۴۵۳ میلیارد ریال بوده است.

گسترش برنامه‌های صادراتی محصولات نانو در سال‌های اخیر و ایجاد پایگاه‌های صادراتی نانو در کشورهای چین، هند، اندونزی، سوریه، ترکیه و عراق بستر ورود کالا، تجهیزات و خدمات فناوری نانو ایران به بازارهای جهانی را فراهم کرده است. تاکنون محصولات نانو ساخت ایران به ۴۹ کشور از ۵ قاره جهان صادر شده است.

۴۲ درصد محصولات این حوزه به عرصه ساخت و ساز، بیش از ۱۷ درصد به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، بیش از ۱۳ درصد به عرصه خودرو، بیش از ۱۰ درصد در زمینه اپتوالکترونیک و غیره مرتبط می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وبگردی