کد خبر: ۲۶۸۴۰
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۰

آپدیت One UI 4.1 برای سامسونگ گلکسی A51 منتشر شد

طی چند ماه اخیر، به‌روزرسانی اندروید 12 برای تعداد زیادی از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های جدیدتر شرکت سامسونگ منتشر شده است. با این‌حال برخی مدل‌های قدیمی‌تر نیز از آپدیت اندروید 12 بهره‌مند شده‌اند. در این میان گلکسی A51 به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین اسمارت‌فون‌های سامسونگ همواره در کانون توجهات قرار داشته است. اکنون این هندست دومین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل از زمان عرضه به بازار را دریافت نموده است.

به گزارش «نبض فناوری»، این هندست میان‌رده 6.5 اینچی تقریبا 2.5 سال قبل به‌صورت تجاری روانه بازار شد. در حال حاضر طبیعتا این اسمارت‌فون به‌عنوان یکی از بهترین گزینه خرید به مشتریان توصیه نمی‌شود؛ چرا که گلکسی A52 5G به‌عنوان جانشین این مدل در اوایل سال 2021 معرفی شد.

اما گلکسی A51 در گذشته‌ای نه‌چندان دور با ثبت رکورد فروش چند میلیون دستگاهی یکی از پرطرفدارترین اسمارت‌فون‌های موجود در بازار به‌شمار می‌رفت. این هندست پس از مدل استاندارد آی‌فون 11 اپل به دومین هندست پرفروش در بازار جهانی طی 6 ماهه نخست سال 2020 شناخته شد.

در واقع گلکسی A52 هرگز موفقیت‌های مدل نسل قبلی خود را تکرار نکرد و نتوانست نام خود را به‌عنوان یکی از 10 اسمارت‌فون پرفروش در سراسر جهان طی سال 2021 مطرح نماید. با این‌حال هنوز دلایل متعددی وجود دارند که تصور می‌کنیم بسیاری از مردم کماکان به گلکسی A51 اهمیت می‌دهند. شنیدن خبر انتشار آپدیت رسمی اندروید 12 برای گلکسی A51 در مقطع کنونی یا طی آینده‌ای بسیار نزدیک مایه خرسندی کاربران این اسمارت‌فون خواهد بود.

آپدیت One UI 4.1 برای سامسونگ گلکسی A51 منتشر شد

گلکسی A51 یکی از مدل‌های میان‌رده بسیار محبوب شرکت سامسونگ محسوب می‌شود

در حال حاضر اطلاعات تائید شده نشان می‌دهند که انتشار این به‌روزرسانی به‌صورت OTA در کشورهایی نظیر ویتنام، امارات متحده عربی و روسیه برای نسخه 4G LTE گوشی آغاز شده است. انتشار آپدیت در سایر مناطق یا برای مدل‌های مجهز به اتصال 5G نیز مشخصا طی چند روز یا حتی چند ساعت آینده آغاز خواهد شد.

با این‌حال اخبار خوشایند برای کاربران صبور سامسونگ گلکسی A51 به همین جا ختم نمی‌شوند. این هندست در ابتدا با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.0 روانه بازار شد؛ اما اکنون کاربران گلکسی A51 می‌توانند لذت استفاده از رابط کاربری جدید و اختصاصی One UI 4.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 را روی هندست خود تجربه نمایند.

آپدیت One UI 4.1 برای سامسونگ گلکسی A51 منتشر شد

این پدیده نشان‌دهنده پشتیبانی نرم‌افزاری تقریبا بی‌رقیب سامسونگ از دستگاهی است که تولید آن هم‌اکنون متوقف شده و در زمان عرضه به بازار نیز از قیمت‌گذاری هنگفتی برخوردار نبوده است. موضوع جالب توجه اینکه گلکسی A51 یکی از دستگاه‌های سامسونگی واجد شرایط برای دریافت آپدیت اندروید 13 طی سال آینده میلادی نیز به‌شمار می‌رود.

پیرو سنت اخیر سامسونگ، به‌روزرسانی پایدار اندروید 12 برای گلکسی A51 نیز قبل از موعد زمانی پیش‌تر اعلام شده منتشر شده است. این پدیده جایگاه ویژه سامسونگ به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در زمینه انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را بیش از پیش آشکار می‌کند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی