کد خبر: ۲۶۸۹۷
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۵

هشدار محرمانه آمریکا درباره استفاده از نرم افزار کسپرسکی

دولت آمریکا هشدار محرمانه به بعضی از شرکتهای آمریکایی درباره نرم افزار شرکت امنیت سایبری روسی کسپرسکی را یک روز پس از آغاز حمله نظامی مسکو به اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، این هشدارهای محرمانه بخشی از استراتژی دولت آمریکا برای آماده سازی تامین کنندگان خدمات زیرساخت حیاتی مانند آب، مخابرات و انرژی برای نفوذهای سایبری احتمالی روسیه است.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد تحریمهای اعمال شده علیه روسیه به تلافی حمله نظامی به اوکراین باعث افزایش حملات سایبری از سوی روسیه خواهد شد اما مقامات کاخ سفید توضیح بیشتری در این باره ندادند.

کسپرسکی یکی از معروفترین سازندگان نرم افزار آنتی ویروس صنعت امنیت سایبری است و مقرش در مسکو قرار دارد و توسط اوژن کسپرسکی تاسیس شده است که مقامات آمریکایی وی را یکی از ماموران اطلاعاتی سابق روسیه معرفی کرده اند.

سخنگوی کسپرسکی در بیانیه ای اعلام کرد این هشدارها درباره ریسک های استفاده از نرم افزار کسپرسکی، صدمه بیشتری به اعتبار کسپرسکی وارد می کند بدون این که به این شرکت فرصتی برای پاسخ مستقیم به نگرانی های مطرح شده دهد و درست یا منصفانه نیست.

دولت آمریکا نخستین کشوری نبوده که کسپرسکی را هدف گرفته است. اوایل ماه میلادی جاری دفتر امنیت اطلاعات فدرال آلمان (BSI) با صدور هشداری اعلام کرد استفاده از نرم افزار کسپرسکی می تواند ریسک انجام حملات سایبری یا شنود و جاسوسی را برای نهادهای غربی به همراه داشته باشد. این سازمان دولتی به شکل روشن خواستار ممنوعیت این شرکت و محصولاتش نشد و تنها به شرکتها پیشنهاد کرد از نرم افزارهای غیرروسی استفاده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، کسپرسکی در سالهای گذشته همواره ارتکاب خلاف یا همکاری محرمانه با سرویس های جاسوسی روسیه را تکذیب کرده است. تاکنون آمریکا یا همپیمانانش اطلاعات شفاف و علنی درباره ریسک استفاده از کسپرسکی را ارائه نکرده اند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
iran25789
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
سلام، اها تا الان کسپرسکی خوب بود و هیچ کس نمیگفت بده حالا چون مقرش تو روسیه هستشو چون روسیه به اوکراین حمله کرد شد بد، واقعا که مسخرست، آمریکا بعضی وقتها واقعا کارهای مسخره ای مسکنه
0
0
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی