کد خبر: ۲۶۹۱۰
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

اولین گوشی اندروید مجهز به درگاه لایتنینگ ساخته شد

کن پیلونل، مهندس رباتیکی که چند ماه پیش و با ساخت اولین گوشی آیفون مجهز به درگاه USB-C، نامی‌برای خود دست‌وپا کرده بود، اکنون موفق به ساخت گوشی اندرویدی شده که از درگاه لایتنینگ بهره می‌برد.

به گزارش «نبض فناوری»، این اتفاق که برای اولین بار در یک گوشی اندروید مشاهده می‌شود، قطعا می‌تواند همانند آیفونی با درگاه USB-C برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند جذابیت‌های خاص به خود را داشته باشد. پیلونل در ویدیویی که از خود منتشر کرده گفت که این دستگاه بیشتر یک پروژه سرگرم‌کننده بود تا از این طریق، تعادلی میان دستگاهی که پیشتر تولید کرده بود، ایجاد و در روز یکم آوریل معرفی شود.

با این حال، اضافه کردن این درگاه‌ها به گوشی‌های هوشمند، صرفا ن‌می‌تواند جنبه سرگرمی‌داشته باشد چراکه وجود یک درگاه لایتنینگ در یگ گوشی گوشی اندروید (در این مورد گلکلسی A۵۱) می‌تواند برای مواردی همچون انتقال داده و افزایش سرعت شارژ، کاربردی باشد.

پیلونل می‌گوید که این تغییر بسیار پیچیده بود و نیاز به بررسی دقیق و موشکافانه‌ای داشت. وی ادامه داد که سخت‌ترین قسمت این پروژه آنجا بود که باید می‌فهمیدم چگونه می‌توان این تغییرات با اعمال کرد که بتوانند در کنار هم به خوبی کار کنند.

وی ادامه داد: «کابل‌های لاتنینگی که توسط اپل فروخته می‌شوند، تنها قادر به شارژ دستگاه‌های این شرکت هستند. بنابراین، من مجبور شدم راهی را پیدا کنم تا این کابل را فریب دهم تا فکر کند که به دستگاه اپل وصل شده است. این در حالی است که همه این اتفاقات می‌بایست داخل گوشی رخ دهد و این خود یک چالش محسوب می‌شد.»

خوشبختانه پیلونل از پروژه قبلی خود چیزهایی یاد گرفت که می‌توانست به وی در ساخت این محصول جدید کمک کند. او می‌گوید: «به دو دلیل می‌توانم بگویم که انجام این کار از ساخت اولین آیفون مجهز به USB-C راحت‌تر بود. مورد نخست آنکه من هر روز چیزهای جدید یاد می‌گیرم و در کارم بهتر می‌شوم. بنابراین، امیدوارم که این تغییرات را هر روز سریع‌تر از قبل به انجام برسانم. دلیل دوم نیز آن است که کیفیت محصول نهایی به هیچ وجه به کیفیت گوشی آیفون نزدیک نیست.»

با این حال، یک گوشی اندرویدی با درگاه لایتنینگ، از لحاظ کارایی با دستگاه مجهز به USB-C قابل مقایسه نیست و نوعی اُفت را نشان می‌دهد. پیلونل نیز در این رابطه گفت: «من انتظار ندارم که کسی با عقل سلیم بخواهد این کار را روی گوشی خود انجام دهد. این کار صرفا برای سرگرمی‌بود و من فقط می‌خواستم ببینم که آیا می‌توانم چنین کاری را انجام دهم یا خیر.»

پیلونل همچنین برای علاقه‌مندان به این حوزه نیز گفت که به زودی، ویدیوی کاملی را از نحوه اعمال این تغییر در گوشی در یوتیوب منتشر خواهد کرد.

منبع/ آی‌تی‌ایران- مرتضی یعقوبی

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی