کد خبر: ۲۶۹۱۶
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۵

انفجار یک شهاب، "بلومینگتون" آمریکا را لرزاند

انفجار یک شهاب در آسمان شهر "بلومینگتون" سبب لرزش این شهر و حومه آن شد.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، شهر "بلومینگتون" در ایالت "ایندیانا" ایالات متحده آمریکا و حومه‌ اطراف آن، روز چهارشنبه دهم فروردین (۳۰ مارس) به دلیل انفجار یک شهاب لرزید.

پس از وقوع این حادثه، ساکنان این مناطق در شبکه‌های اجتماعی به دنبال چرایی موضوع بودند. آنها متوجه شدند علت حادثه غیرعادی‌تر از مسائلی است که در شهرهای کوچک اتفاق می‌افتد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، یک جرم آسمانی یعنی شهاب در آسمان این شهر منفجر می‌شود. در پی این انفجار، شهر و حومه‌های آن می‌لرزند.

یک گروه محلی در صفحه فیس‌بوک خود در پستی با عنوان "دلیل این صدا چیست؟" نوشت: صدای این لرزش از کیلومترها دورتر شنیده شد. شایعات متعددی درباره این ماجرا منتشر شد؛ مردم تصور می‌کردند پایگاه نظامی دریایی در نزدیکی این منطقه منفجر شده یا یک رزمایش نظامی در حال انجام است. پس از انتشار چرایی حادثه، تمامی شایعات پایان یافت.

بسیاری از اهالی تصور می‌کردند، این لرزش همان زلزله مهیبی است که بشر باید برای آن آماده باشد. مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه ایندیانا همزمان با گزارش‌های مربوط به صدای انفجار، محلی را به عنوان کانون لرزش معرفی کرده، اما سازمان زمین‌شناسی آمریکا هیچ رویداد لرزه‌ای را شناسایی نکرده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی