کد خبر: ۲۶۹۴۹
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۵

یکی از بزرگترین‌های سرقت‌های تاریخ کریپتو رقم خورد | حمله 625 میلیون دلاری به Ronin

شبکه بلاک چین Ronin با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هکرها تقریبا 625 میلیون دلار رمزارز که شامل حدود 173,600 توکن اتر، واحد پول بلاکچین اتریوم و 25.5 میلیون دلار توکن USDC را سرقت کرده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، این شبکه بیشتر به دلیل ارتباطش با یک بازی NFT به نام Axie Infinity شناخته می‌شود که در آن بازیکنان می‌توانند با پرورش و آموزش هیولاهای پوکمون مانند به کسب درآمد، تجارت و فروش توکن مشغول شوند. هرچند در زمان اعلام این سرقت، زیان آن 625 میلیون دلار گزارش شده بود، اما دارایی‌های مذکور در 23 مارس و زمان انجام هک، 540 میلیون دلار ارزش داشته‌اند که با این وجود، حمله سایبری به شبکه Ronin از نظر ارزش در بین سرقت‌های رمزارز انجام شده تمام تاریخ در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. البته می‌توان حالا آن را بزرگترین سرقت تاریخ کریپتو هم درنظر گرفت.

یکی از بزرگترین‌های سرقت‌های تاریخ کریپتو رقم خورد | حمله 625 میلیون دلاری به Ronin

نحوه حمله به شبکه بلاکچین Ronin

Ronin در بیانیه خود درباره نحوه انجام این سرقت توضیح می‌دهد یکی از زنجیره‌ها (Sky Marvis) از 9 نقطه اتصال اعتباردهنده تشکیل شده است. برای تشخیص تراکنش‌های انجام شده در این زنجیره، صادر شدن پنج تاییدیه مورد نیاز است. ظاهرا هکر موفق شده تا کنترل چهار اعتباردهنده Sky Marvis و یک اعتباردهنده شخص ثالث که توسط Axie Infinity اجرا می‌شود را در دست بگیرد.

همچنین گزارش شده که هکر هنوز موفق نشده تا بیشتر وجوه سرقتی خود را جابجا کند و ظاهرا به دنبال راهی مطمئن برای این کار است.

با وجود ظهور فناوری‌های جدید در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi)، کلاهبرداری در حوزه رمزارزها رشد زیادی پیدا کرده و در ژانویه گذشته شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis گزارش کرده بود که در سال میلادی گذشته 14 میلیارد دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است.

هک شبکه Poly که در آگوست سال 2021 اتفاق افتاد و ارزش دارایی‌های سرقت شده آن 611 میلیون دلار ادعا شد، بزرگترین سرقت رمزارز تمام تاریخ است. البته در این مورد، هکرها تمام وجوه سرقت شده را بازگرداندند و ادعا کردند که فقط قصد افشاگری خطرات امنیتی پلتفرم را داشته‌اند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی