کد خبر: ۲۶۹۵۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۰
فردا ۱۶ فروردین ماه رخ خواهد داد

اوج زیبایی شب‌نشینی دو سیاره خاکی با غول گازی سامانه خورشیدی

فردا سه‌شنبه، ۱۶ فروردین همنشینی ۳ جرم آسمانی که از پیش از آغاز سال جاری در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند، به اوج زیبایی خود خواهد رسید.

به گزارش «نبض فناوری»، پیش از آغاز سال ۱۴۰۱ سیارات "ناهید" و "بهرام" (زهره و مریخ) به مرور به یکدیگر نزدیک شدند و در بامداد روز سه‌شنبه، ۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۱، همنشینی آسمانی زیبایی شکل گرفت که سیارات خاکی و همسایه زمین یعنی "ناهید" و "بهرام" از دید ناظران زمینی با یکی از غول‌های گازی سامانه خورشیدی یعنی سیاره زیبا و حلقه بر گردن "کیوان" همنشین شدند.

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به این پدیده نجومی در سال جاری، افزود: در ادامه همنشینی این اجرام، بامداد ۱۴ فروردین، سیارات "ناهید"، "بهرام" و "کیوان" در یک خط قرار گرفتند و در بامداد این روز سیاره "بهرام" به سیاره حلقه بر گردن "کیوان" نزدیک‌تر شده است.

وی اوج زیبایی این همنشینی آسمانی را در بامداد فردا سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه دانست و خاطر نشان کرد: با نزدیک شدن سیاره "بهرام" به "کیوان"، این همنشینی کامل می‌شود به نحوی که سیاره "بهرام" فقط ۰.۳ درجه جنوب سیاره "کیوان" قرار می‌گیرد.

عتیقی اظهار کرد: این رویداد اولین رویداد قابل مشاهده و جذاب نجومی در سال ۱۴۰۱ خورشیدی خواهد بود و سوژه بسیار زیبایی برای عکاسان نجومی در تلفیق با بناهای تاریخی و یا ساختمان‌های شاخص و یا عناصر طبیعی از جمله جنگل، درختان تنها و کوه‌ها و غیره می‌تواند باشد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی