کد خبر: ۲۶۹۹۲
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۵

توقیف ۳۴ میلیون دلار رمزارز از فروشنده دارک وب

منطقه جنوبی فلوریدا در اقدامی موفق شد کوین و توکن به ارزش حدود ۳۴ میلیون دلار را از یک فروشنده در دارک وب توقیف کند که وزارت دادگستری آن را بزرگترین مصادره مدنی رمزارز در تاریخ آمریکا اعلام کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، این رمزارز غیرقانونی از یک شهروند فلوریدای جنوبی توقیف شد که از نام مستعار آنلاین برای فروش بیش از ۱۰۰ هزار آیتم غیرقانونی در بازاری در دارک وب استفاده کرده بود. گفته شده است عمده این فروش از حساب های هک شده در شماری از سرویس های بزرگ مانند اچ بی او، نت فلیکس و اوبر بوده است.

دادستان های منطقه جنوبی فلوریدا اعلام کردند این فرد از TOR برای دسترسی به دارک وب استفاده کرده و برای پنهان کردن منبع خود، از یک مجموعه تامبلر برای تبدیل یک رمزارز به رمزارز دیگر استفاده کرده است. این مجموعه اقدامات نوعی پولشویی محسوب می شود که در سطح ایالتی و فدرال ممنوع است.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، اگرچه ۳۴ میلیون دلار رمزارز توقیف شده، مبلغ قابل توجهی محسوب می شود اما با رشد محبوبیت رمزارز، مطمئنا برای مدت طولانی در زمره یکی از توقیف های بزرگ نمی‌ماند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
وبگردی