کد خبر: ۲۶۹۹۴
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۹

فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای در پنج حوزه توسعه یافت

شرکت های دانش بنیان با ورود به عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، زمینه رشد و توسعه این حوزه کاربردی در کشور را فراهم کردند.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت هایی که به شکل تخصصی در زمینه تولید محصولات فناورانه 4 حوزه «طراحی پلتفرم»، «تامین زیرساخت»، «تامین امنیت فضای تبادل اطلاعات»، «صنعت انیمیشن و بازی های ویدئویی» و «برنامه‌های کاربردی» فعالیت می‌کنند و مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته‌اند.

مجموعه‌هایی چون «سامانه نگار آتنا»، «ساد افزار رایا»، «دلتا گل بال»، «مریخ کار پارس آسیا»، «توسعه چابک شریف»، «پارسان لین»، «توسعه زیست بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان»، «ارتباطات مبین نت»، «فرهنگی هنری نردبان اندیشه فردا»، «رسا سامانه افق»، «کهکشان کلان داده ها»، «توسعه سامانه های مدیریت برید»، «هفت سنگ ماهان رسانه»، «فراهوش دنا»، «توسعه سامانه های ابری هوشمند شهر افزار»، «درایت پویان نسل آفتاب» و غیره در این حوزه فعالیت می کنند.

بر اساس آخرین آمار ثبت شده در حال حاضر 1 هزار و 543 مجموعه دانش‌بنیان به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای ورود کرده‌اند و محصولات تولیدی خود را با حمایت مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مخاطبان و کاربران عرضه شده است.

یکی از حوزه های کاربردی که این روزها در جامعه کاربران زیادی دارد؛ فناوری‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای است و همه کشورها با ورود به این عرصه در تلاش هستند تا نقش خود را در بازار جهانی این حوزه افزایش دهند. ایران هم از جمله کشورهای پیشرو در این حوزه است و شرکت های متعددی در این عرصه فعالیت می‌کنند و گامی موثر در جهت خوداتکایی کشور بر می‌دارند.

مجموعه های دانش بنیانی که با ایجاد اشتغال و رونق دادن به تولیدات داخلی توانسته اند بخش بزرگی از بازار کشور را در دست گیرند و نیازهای جامعه به خدمات و محصولات را پاسخ دهند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
وبگردی