کد خبر: ۲۷۰۲۴
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۳

گلکسی S23 می تواند شگفتی ساز شود

سامسونگ معمولاً به دلیل استفاده از دو چیپست مختلف در گوشی های هوشمند رده بالای خود از مصرف کنندگان انتقادات زیادی دریافت می کند و امسال نیز این امر تفاوتی نداشت.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ حتی با بدشانسی روبرو شد زیرا نه Exynos 2200 و نه Snapdragon 8 Gen 1 بهبود عملکرد قابل توجهی را نشان ندادند. اکنون گزارش شده است که این شرکت کره جنوبی می تواند با گوشی های هوشمند پرچمدار آینده خود یک تغییر اساسی ایجاد کند.

طبق گزارش جدیدی که از کره منتشر شده است، سامسونگ از پردازنده های مدیاتک در گلکسی اس 22 FE و گلکسی اس 23 استفاده می کند. این شرکت تا پیش از این تنها از پردازنده های اگزینوس و کوالکام در گوشی های رده بالای خود استفاده می کرد. اگر این گزارش درست باشد، این اولین باری است که سامسنگ به پردازنده مدیاتک برای سری گوشی های هوشمند پرچمدار خود تغییر می دهد.

خبر وحشتناک برای اگزینوس سامسونگ؟

مشخص نیست که کدام تراشه مدیاتک در گلکسی S23 استفاده خواهد شد زیرا سازنده چیپست تایوانی چیپست پرچمدار خود را برای سال 2023 معرفی نکرده است. برای Galaxy S22 FE، سامسونگ می تواند از پردازنده Dimensity 8100 یا Dimensity 9000 استفاده کند. این گزارش ادعا می کند که واحدهای گلکسی اس 22 FE و گلکسی اس 23 فروخته شده در آسیا از پردازنده های مدیاتک استفاده خواهند کرد. این بدان معناست که سامسونگ همچنان می‌تواند از پردازنده‌های اسنپدراگون برای بقیه دنیا استفاده کند.

آیا واقعاً سامسونگ برای اولین بار Exynos و بازوی تولید چیپست خود را کنار می گذارد؟ آن هم به نفع مدیاتک؟ آیا واقعا این اتفاق می افتد؟ تنها زمان نشان می دهد که این گزارش چقدر دقیق است.

از سوی دیگر، Samsung Foundry در تلاش است تا یک فرآیند تولید چیپست 3 نانومتری GAA را تا سال آینده تولید کند و انتظار می‌رود که بهره‌وری عظیمی را به همراه داشته باشد. همچنین گزارش شده است که چیپست پرچمدار بعدی اگزینوس از فرآیند 3 نانومتری GAA استفاده خواهد کرد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی