کد خبر: ۲۷۰۲۸
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰

اینتل تمام فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف می‌کند

شرکت آمریکایی تراشه‌ساز اینتل اعلام کرد تمام فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده و به جمع شرکت‌هایی ملحق می‌شود که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، از این کشور خارج شدند.

به گزارش «نبض فناوری»، این شرکت که ماه گذشته عرضه محصولات خود را به مشتریان روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآورده بود، اعلام کرده که تمام فعالیت‌های خود را در روسیه به حداقل رسانده و متوقف می‌کند.

این شرکت می‌گوید:

«اینتل نیز با خارج شدن از روسیه به جامعه جهانی می‌پیوندد که روسیه را در موضوع حمله نظامی به اوکراین محکوم کرده و درخواست بازگشت سریع به صلح را دارد.»

اینتل تمام فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف می‌کند

تحریم‌ها علیه روسیه ادامه دارد

اینتل تنها شرکتی نیست که چنین رویکردی را در پیش گرفته و شرکت‌های دیگری نیز در جمع تحریم‌کنندگان روسیه قرار دارند. گفتنی است شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی (IBM.N) نیز عرضه محصولات خود را به روسیه به حالت تعلیق درآورده بود. اوکراین از شرکت‌های رایانش ابری و نرم‌افزاری ایالات متحده خواسته بود مراودات تجاری خود را با روسیه قطع کنند.

شرکت‌های IBM، دل و HPE در بازار روسیه فعالیت گسترده‌ای دارند و سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در روسیه از خدمات این شرکت‌ها استفاده می‌کنند. محدودیت‌های مراودات تجاری از سوی این شرکت‌ها می‌تواند مشکلاتی را برای روسیه رقم بزند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین تاکنون تبعات سنگینی برای این کشور داشته و اواسط اسفند ماه مایکروسافت نیز اعلام کرد که فروش محصولات و خدمات جدید خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورد.

در همان مقطع زمانی اپل نیز پس از درخواست‌های دولت اوکراین و سایر مقامات، بالاخره فروش محصولات فیزیکی‌اش را در روسیه متوقف کرد. علاوه بر این، کوپرتینویی‌ها برخی اپ‌های خبری روسیه مانند راشا تودی (RT) و اسپوتنیک را از اپ استور خارج از این کشور حذف کردند.

این موضوع به همین جا ختم نشده و شرکت‌های بسیاری چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی