کد خبر: ۲۷۰۷۹
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۰

سامسونگ روی توسعه پردازنده‌های اختصاصی برای اسمارت‌فون‌های گلکسی کار می‌کند

سامسونگ یکی از معدود شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون است که پردازنده‌ها و تراشه‌های مورد نیاز خود را شخصا توسعه می‌دهد. با این‌حال تراشه‌های اگزینوس تولید شده توسط غول کره‌ای در رقابت شانه به شانه با تولیدات شرکت‌های اپل و کوالکام ناتوان بوده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»، اگرچه سامسونگ در زمینه تولید تراشه فعالیت می‌کند؛ اما این شرکت فاقد پردازنده‌های انحصاری برای اسمارت‌فون‌های خود است. با این‌حال در صورت صحت آخرین گزارشات منتشر شده به‌نظر می‌رسد که این وضعیت به‌زودی دستخوش تغییر خواهد شد.

بر اساس یک گزارش جدید، سامسونگ سرگرم برنامه‌ریزی برای توسعه تراشه‌های انحصاری جهت استفاده در اسمارت‌فون‌های خود است. این اقدام یک گام بزرگ روبه جلو برای غول فناوری کره‌ای محسوب می‌شود؛ چرا که گزارشات نشان می‌دهند که واحد تولیدکننده تراشه‌های کمپانی موسوم به System LSI و بخش Mobile eXperience (MX) برای گوشی‌های موبایلی سامسونگ رابطه چندان نزدیکی با یکدیگر ندارند.

کارشناسان معتقدند که واحد System LSI سامسونگ به بخش MX این شرکت همانند سایر مشتریان تراشه‌های تولیدی خود نگاه می‌کند. پردازنده‌های موبایلی تولید شده توسط سامسونگ در هندست‌های سایر برندها از جمله ویوو نیز به‌کار گرفته می‌شوند. این گزارش می‌افزاید که TM Roh؛ رئیس و سرپرست واحد Samsung MX Business ضمن برگزاری جلسه‌ای در یکی از تالارهای شهر اعلام کرده که اکنون سامسونگ در صدد تولید پردازنده‌های انحصاری برای اسمارت‌فون‌های سری گلکسی خود است. همچنین این گزارش خاطرنشان می‌کند که منابع داخلی سامسونگ به توانمندی‌های محدود کارمندان این شرکت اذعان دارند. این محدودیت لزوما از کمبود استعداد ناشی نمی‌شود؛ بلکه از وجود نیروی انسانی ناکافی نشات می‌گیرد.

سامسونگ روی توسعه پردازنده‌های اختصاصی برای اسمارت‌فون‌های گلکسی کار می‌کند

سامسونگ تلاش کرده تا تراشه‌های اگزینوس خود را از سایرین متمایز نموده و عملکرد آنها را به تولیدات برتر کوالکام و اپل نزدیک کند. در همین راستا این شرکت استفاده از هسته‌های Mongoose را متوقف کرد و در عوض از طراحی ARM بهره گرفت. همچنین تراشه جدیدا عرضه شده اگزینوس 2200 نیز از GPU توسعه‌یافته با همکاری شرکت AMD استفاده می‌کند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی