کد خبر: ۲۷۱۵۹
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

الگوریتمی که به داد بیماران قلبی می رسد

شرکت فیت‌بیت برای استفاده از الگوریتم خود جهت تشخیص یک بیماری جدی قلبی تأییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را دریافت کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) در اثر ضربان قلب نامنظم که بیش از حد سریع است (بیش از 400 ضربه در دقیقه) ایجاد می شود. می تواند باعث سکته، لخته شدن خون، نارسایی قلبی و مرگ شود. ویژگی های موجود در چندین ساعت هوشمند می تواند به شما کمک کند تا قلب خود را برای AFib کنترل کنید.

گوگل امروز اعلام کرد که فیت‌بیت  تاییدیه FDA را برای استفاده از الگوریتم جدید PPG بر روی ابزارهای پوشیدنی خود برای شناسایی AFib دریافت کرده است. این الگوریتم برای اجرای ویژگی «اعلان‌های ریتم نامنظم قلب» استفاده خواهد شد.

اطلاع رسانی در مورد ضربان قلب نامنظم برای 33.5 میلیون نفر در سراسر جهان با این بیماری مهم است. کسانی که AFib دارند پنج برابر بیشتر از کسانی که از این مشکل رنج نمی برند در معرض سکته مغزی هستند و تشخیص زودهنگام می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. الگوریتم PPG AFib تغییرات حجم خون را تشخیص می دهد و از این اندازه گیری ها می توان ضربان قلب نامنظم را تعیین کرد.

مطالعات درمورد این الگوریتم در سال 2020 شروع شد و در طی پنج ماه 455699 شرکت‌کننده داشت. این مطالعه نشان داد که الگوریتم PPG فیت‌بیت   در 98درصد موارد AFib را به درستی شناسایی می کند که توسط مانیتورهای پچ ECG تأیید شده است.

کشف شده است که الگوریتم‌های تشخیص AFib زمانی بهترین عملکرد را دارند که فرد مورد آزمایش بی حرکت یا در حالت استراحت باشد. بنابراین، توانایی نظارت بر ریتم قلب یک فرد در طول شب بسیار مهم است.

اکنون که FDA الگوریتم PPG را تأیید کرده است، فیت‌بیت  دو راه برای شناسایی AFib به کاربران ارائه می دهد. یکی از راه‌های بررسی AFib از طریق برنامه ECG فیت‌بیت است که به کاربران فیت‌بیت  اجازه می‌دهد ریتم قلب خود را در صورت نیاز بررسی کنند و حتی آزمایش ECG را ضبط کنند تا بتوان آن را با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به اشتراک گذاشت. علاوه بر این، الگوریتم مبتنی بر PPG می تواند ارزیابی هایی را بر اساس تجزیه و تحلیل طولانی مدت انجام دهد که می تواند AFib بدون علامت را تشخیص دهد که در غیر این صورت ممکن است شناسایی نشود.

الگوریتم مبتنی بر PPG و ویژگی اعلان‌های ریتم نامنظم قلب به زودی در دستگاه‌های فیت‌بیت  با فعال کردن نظارت بر ضربان قلب عرضه می‌شود. فیت‌بیت و گوگل می‌گویند که می‌خواهند تشخیص AFib برای هرچه بیشتر افراد در دسترس باشد تا خطر ابتلا به بیماری‌های تهدیدکننده زندگی مانند سکته مغزی را کاهش داده و سلامت قلب همه را بهبود بخشد.

آلفابت مادر گوگل در قراردادی که اولین بار در نوامبر 2019 اعلام شد، 2.1 میلیارد دلار برای خرید فیت‌بیت  هزینه کرد.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی