کد خبر: ۲۷۱۸۵
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۶

در خودرو خود را با تلفن سامسونگ باز کنید

اکنون گوشی هوشمند سامسونگ می تواند قفل خودروهای بیشتری از BMW، کیا و جنسیس را باز کند.

به گزارش «نبض فناوری»، تراشه های باند فوق عریض (UWB) در اکثر پرچمداران سامسونگ در یک سال گذشته استاندارد بوده اند. آنها نه تنها به ردیابی اجسام با دقت بالا کمک می کنند، بلکه می توانند به عنوان یک کلید دیجیتال برای باز کردن قفل اتومبیل نیز استفاده شوند. طبق گزارش TizenHelp، اکنون کلید دیجیتال خودروی سامسونگ از تعداد زیادی وسایل نقلیه جدید پشتیبانی می کند.

همچنین شایان ذکر است که این ویژگی فعلاً در انحصار کره جنوبی است. سامسونگ هنوز زمان عرضه به بازارهای بین المللی را تایید نکرده است. با این حال، هنوز هم می توان از کلید دیجیتال ماشین اندرویدی گوگل در گوشی هوشمند گلکسی خود برای دستیابی به نتیجه مشابه استفاده کرد. بار دیگر، این ویژگی تنها در تعداد معدودی از کشورها از جمله ایالات متحده در دسترس است.

ارائه چنین ویژگی با امنیت بالا و پرخطر در سطح بین‌المللی مستلزم زمان است، زیرا باید توسط چندین سازمان دولتی جهت حفره‌های امنیتی مورد بازرسی قرار گیرد. علاوه بر این، بسیاری از خودروهای پشتیبانی شده بسیار پیشرفته هستند، بنابراین سامسونگ باید اطمینان حاصل کند که امنیت آن بی عیب و نقص است، در غیر این صورت اگر هکرها موفق به مهندسی معکوس فناوری آن و ربودن یک وسیله نقلیه شوند، با خطر شکایت مواجه می شود.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
وبگردی