کد خبر: ۲۷۲۱۰
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۸

همکاری‌های بین‌المللی در حوزه سلول‌های بنیادی توسعه یافت

تسهیل تبادلات و همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی در حوزه سلول‌های بنیادی به توسعه این علم در کشور منجر شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از پارامترهایی که سبب شده تا دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ایران در زمره برترین‌های جهان قرار بگیرد، وجود تعامل مستمر با مراکز علمی و پیشگام این حوزه در عرصه جهانی است.

به دلیل این ضرورت، یکی از ماموریت‌های اصلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در سال گذشته، تسهیل تبادلات و همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی بوده است. ماموریتی که تحریم و محدودیت‌های ناشی از کرونا اجازه کند شدن روند این تعامل را نداد.

در این ارتباط، برنامه تقویت توان صادرات و انتقال فناوری در حوزه سلول‌های بنیادی با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور و کریدور توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفت.

این عملکرد سبب شد تا رویدادهایی نظیر شناسایی و دعوت از متخصصان جهت برگزاری کارگاه و ایراد سخنرانی و به‌کارگیری نخبگان فارغ‌التحصیل خارج از کشور عملیاتی شود.

همچنین شناسایی و دعوت از متخصصان در قالب استاد مدعو و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان توسط متخصصان، از دیگر رویکردها در زمینه تسهیل تبادلات و همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی محسوب می‌شود.

برگزاری چندین کارگاه و ثبت شرکت با محصولات دانش‌بنیان از دیگر اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال جاری، در جهت پیشبرد و توسعه دانش ملی حوزه تخصصی خود، برنامه‌های گسترده‌ای در زمینه تسهیل تبادلات و همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی دارد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی