کد خبر: ۲۷۲۱۲
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

بزرگ‌ترین دنباله‌دار دیده‌شده به سمت ما می‌آید

ستاره شناسان تایید کرده اند که ستاره دنباله‌داری که برای اولین بار توسط تلسکوپ فضایی هابل مشاهده شد، بزرگترین دنباله‌داری است که تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، آژانس فضایی اعلام کرد که هسته دنباله دار C/2014 UN271 حدود 50 برابر بزرگتر از سایر دنباله دارهای شناخته شده است و اضافه کرد که تصور می شود جرم آن حیرت آور و 500 تریلیون تن یا صد هزار بار بیشتر از جرم یک دنباله دار معمولی باشد.

ناسا همچنین اشاره می کند که توپ عظیم یخ و غبار با سرعت 22000 مایل در ساعت از لبه منظومه شمسی به این سمت در حال حرکت است، اما می افزاید که جای نگرانی وجود ندارد زیرا احتمال نزدیک شدن آن به زمین وجود ندارد و نزدیکترین عبور خود را از خورشید در سال 2031 انجام می دهد.

انجام اندازه‌گیری‌های دقیق یک تمرین چالش‌برانگیز بود، زیرا تشخیص بین هسته جامد دنباله‌دار و حجم غبارآلود عظیمی که آن را فراگرفته بود، دشوار بود.

ناسا توضیح داد: "این دنباله دار در حال حاضر بسیار دور است تا هسته آن توسط هابل به صورت بصری مشاهده شود. در عوض، داده‌های هابل یک موج درخشان نور را در محل هسته نشان می‌دهد. هوی و تیمش در مرحله بعد یک مدل کامپیوتری از آن ساختند و آن را متناسب با تصاویر هابل تنظیم کردند. تیم سپس روشنایی هسته را با مشاهدات رادیویی قبلی از رصدخانه ALMA در شیلی مقایسه کرد تا به اندازه گیری های نهایی خود برسد.

این تیم بر این باور است که C/2014 UN271 از ابر اورت، که در منطقه‌ای دوردست از منظومه شمسی ما وجود دارد و شامل تریلیون‌ها دنباله‌دار است، پدیدار شده است. در حالی که بیشتر دنباله دارها در آنجا باقی می مانند، برخی مانند این دنباله دار با کشش گرانشی یک ستاره در حال عبور به سمت خود کشیده می شوند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی