کد خبر: ۲۷۲۱۷
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

افرادی که در معرض دیابت هستند

نتایج یک بررسی جامع که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد، یک قشر خاص از افراد در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند.

به گزارش«نبض فناوری» به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد،‌ مبتلایان به بی‌خوابی و افرادی که برای خوابیدن مشکل دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

مطالعه ۳۰۰ هزار انگلیسی نشان داد افرادی که برای خوابیدن بیشتر تلاش می‌کنند در معرض خطر هستند؛ یافته‌ها حاکی از آن است که درمان‌های بی‌خوابی می‌توانند از ابتلای افراد به دیابت جلوگیری کنند.

محققان دانشگاه بریستول دریافتند افرادی که برای خوابیدن مشکل دارند، سطح قند خون بالاتری دارند که نشانگر این بیماری است و آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که درمان بی‌خوابی از طریق تغییر شیوه زندگی یا داروها می‌تواند ده‌ها هزار نفر را از ابتلا به این بیماری باز دارد. ده‌ها مطالعه نشان داده‌اند که چگونه افرادی که شب‌ها برای خوابیدن تلاش می‌کنند، در معرض دیابت نوع دوم قرار دارند. 

نرخ ابتلا به دیابت به طرز قابل توجهی در ۵۰ سال اخیر به موازات چاقی افزایش یافته‌است. تا سال ۲۰۱۰ تقریباً حدود ۲۸۵  میلیون نفر مبتلا به این بیماری بودند و این درحالیست که تعداد آن‌ها در سال ۱۹۸۵ حدود ۳۰  میلیون نفر بوده‌است. عوارض ناشی از قند خون بالا می‌تواند شامل بیماری قلبی، سکته‌ها، ریتینوپاتی دیابتی که بر بینایی اثر می‌گذارد، نارسایی کلیوی که در آن فرد ممکن است نیاز به دیالیز داشته باشد و گردش ضعیف خون در دست و پا که ممکن است منجر به قطع عضو شود.

محققان این پژوهش تاکید می‌کنند که مطالعه آنها جامع‌ترین مطالعه است که نشان می‌دهد کمبود خواب به خودی خود باعث افزایش سطح قند خون می‌شود  و می‌تواند نقش مستقیمی در ابتلا به دیابت نوع ۲ داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب ها: چاقی دیابت قندخون
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی