کد خبر: ۲۷۲۶۲
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۷

مهمترین الگوریتم‌های گوگل را با حیوانات آن بشناسید!

اگر می‌خواهید بدانید الگوریتم‌های گوگل چگونه کار می‌کنند تا با استفاده از آن بتوانید سایت خود را بهینه کنید، تصمیم درستی گرفته‌اید.

اگر می‌خواهید بدانید الگوریتم‌های گوگل چگونه کار می‌کنند تا با استفاده از آن بتوانید سایت خود را بهینه کنید، تصمیم درستی گرفته‌اید.

اگر درباره الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل جستجوی ساده‌ای انجام دهید متوجه می‌شوید که گوگل چطور این حجم عظیم اطلاعات در سراسر دنیا را جمع آوری، دسته بندی، رتبه دهی و ... کرده و بهترین مطالب را به کاربران نمایش می‌دهد. همچنین چه عملکرد عجیب و دقیقی دارد.

اما نکته جالبی که وجود دارد این است که گوگل، از طبیعت الهام گرفته و نام الگوریتم‌های خود را به نام حیوانات خاصی، نام‌گذاری کرده است. اما آیا بین این نوع نام‌گذاری و همچنین عملکرد الگوریتم‌ها رابطه‌ای وجود دارد یا اینکه این نام‌گذاری ها دلیل خاصی ندارد؟

با الوکانتنت همراه باشید تا از نحوه عملکرد مهمترین الگوریتم‌های گوگل آشنا شوید و سپس مطابق با آن برنامه سئو و بهینه‌سازی سایت خود را انجام دهید تا همیشه عزیز دردانه گوگل باشید.

مهمترین الگوریتم‌های گوگل را با حیوانات آن بشناسید!

الگوریتم گوگل به چه معناست؟

گوگل ادعا می‌کند که الگوریتم‌های جستجوی خود را چندین هزار بار در سال به روز می‌کند. در اکثر موارد، به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل بسیار کوچک هستند و نمی‌توان متوجه آن شد. اما، هر چند وقت یکبار، گوگل تغییراتی را به قدری اساسی ایجاد می‌کند که روش سئوی انجام شده را برای همیشه مختل می‌کند.

الگوریتم به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که هر کدام وظیفه‌ای را بر عهده دارند. مثلا گوگل اطلاعات وب را کاوش، دسته بندی، مرتب سازی و امتیاز بندی کرده و وقتی کاربر عبارتی را جستجو می‌کند، بر اساس آن، لینکی که بیشترین امتیاز را گرفته در بالاترین قسمت جستجو قرار می‌دهد. به این ساز و کار الگوریتم گفته می‌شود. البته همه این فعالیت‌ها توسط یک الگوریتم انجام نمی‌شود و مجموعه‌ای از این دستور العمل‌ها اجرا خواهد شد. با این مقدمه آماده‌اید تا نحوه عملکرد مهمترین الگوریتم‌های گوگل را بشناسید؟

با تولد پاندا، کپی ممنوع شد!

پاندا نام الگوریتم نظارت بر محتوای سایت است. با این الگوریتم تک تک مطالب بررسی شده، مطالب کپی، محتوای ضعیف و همچنین تکرار به عمد عبارات کلیدی شناسایی می‌شود. شاید بخاطر صبوری پاندا است که این الگوریتم این چنین نام‌گذاری شده است.

پنگوئن گوگل، به دنبال اعتبار راستین است

برای گوگل داشتن اعتبار واقعی اهمیت زیادی دارد. اما منظور از اعتبار، لینک‌هایی است که به آن محتوا متصل می‌شود. گوگل معتقد است اگر محتوایی ارزشمند باشد، کسانی هستند که به ان لینک دهند. پس نباید سعی کنید با لینک اسپم برای خود اعتباری جعلی کسب کنید چرا که توسط پنگوئن، بدون سر و صدا از دور رقابت حذف خواهید شد.

از نگاه ریزبین و سریع مرغ مگس خوار محفوظ بمان

مرغ مگس‌خوار یکی از شگفت‌انگیزترین الگوریتم‌های گوگل است. این الگوریتم برای ایجاد رابطه معنایی کلمات کلیدی کاربر با مفاهیم مشابه به وجود آمده است. اینکه دقیقا کاربر را به هدف برساند. اگر او نوشت شیر، منظورش شیر خوراکی، شیر آب است یا شیر جنگل؟

با کبوتر نامه‌رسان به مقصد نزدیک می شوید

هدف از طراحی الگوریتم کبوتر گوگل این است که وقتی کاربر مطلبی را جستجو کرد، با استفاده از موقعیت جغرافیایی که وجود دارد، به نزدیکترین چیزها دسترسی داشته باشد. مثلا اگر جستجو کنید رستوران، رستوران‌های نزدیک موقعیت شما را نمایش دهد.

الگوریتم گور خر تضادها را به خوبی می‌شناسد

الگوریتم گور خر آمده است تا بدها را از خوب‌ها جدا کند. شما از سایت فروشگاهی چه انتظاری دارید؟ اعتبار؟ سلامت محصولات؟ مراحل خرید آسان؟ قیمت گذاری؟ آشنایی با آدرس؟ امکان رهگیری ؟ و ... کار گور خر همین است و سایت‌های بی نام و نشان را از دسترس خارج می‌کند.

الگوریتم موبایل، کار با موبایل را آسان کرده است

از آنجایی که کاربران با موبایل خود رابطه دوستی برقرار کرده‌اند، عادت کردند اکثر کارهای خود را با این گوشی‌ها انجام دهند. پس سایتی که طراحی می‌شود باید در موبایل هم به درستی کار کند. این همان واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن سایت است. این الگوریتم وظیفه دارد بررسی کند که آیا همه موارد مورد نیاز موبایل فرندلی بودن رعایت شده است یا خیر.

مهمترین الگوریتم‌های گوگل را با حیوانات آن بشناسید!

با الگوریتم رنک‌برین به هدف بزنید

 با تولید محتواهای گوناگون و سایت‌های مرتبط و نامرتبط، نیاز بود الگوریتم مرغ مگس خوار به هوش مصنوعی مجهز شود. این الگوریتم به نام رنک‌برین نام گذاری شد. در واقع وقتی محتوایی را جستجو می‌کنید، با توجه به مفهوم آن، سایت‌هایی که نزدیک به هدف شما هستند در دسترس قرار می‌گیرند و سایت‌هایی که آن عبارت را در جای نامربوطی استفاده کرده‌اند، در دورترین نقطه ممکن پرتاب می‌شوند.

فرِد، سایت‌های بی کیفیت را نادیده می‌گیرد

سایت‌های بی‌کیفیت از نظر این الگوریتم، سایت‌هایی هستند که محتوایی با کیفیت پایین دارند، لینک‌ها نامطلوب بوده و تبلیغات و پاپ‌های فراوانی دارند. پس حقشان هست که امتیاز کمی بگیرند و جریمه شوند.

چطور الگوریتم‌های گوگل دسترسی به محتوا را راحت کردند؟

اگر مطالب بالا را به دقت خوانده باشید متوجه شده‌اید که چطور از بین میلیون‌ها محتوا می‌توان به نتایج درست دسترسی پیدا کرد. روزگاری بود که محتوای وب درهم، بی‌نظم و آشفته بود و با هر سرچی که می‌زدیم به انبوهی از مطالب نامرتبط می‌رسیدیم که خسته و ناراحت یک به یک سایت‌ها را بررسی کرده تا در نهایت به ذره‌ای مطالب مفید برسیم. اما امروزه اوضاع تغییر کرده و مطالب با مرتبط‌ترین چیدمان در دسترسمان قرار می‌گیرد. این پیشرفت را مدیون الگوریتم‌های عجیب و غریب گوگل هستیم.

مهمترین الگوریتم‌های گوگل را با حیوانات آن بشناسید!

چطور الگوریتم‌های گوگل را به کار گیریم؟

با آشنایی با طرز عملکرد این الگوریتم‌ها می‌توان محتوا و ساختار مناسب سایت را به گونه‌ای ایجاد کرد که امتیاز مثبت بیشتری گرفته و در رتبه بندی گوگل به بهترین و در دسترس‌ترین روش قرار گیریم. الوکانتنت با علم به این موضوع در فرایند سئو و تولید محتوای یکتا، کاربر و همچنین گوگل پسند فعالیت می‌کند. با تولید محتوای مناسب دستاوردهای خود را به کاربرانتان نمایش دهید و با آنها در تعامل باشید.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی