کد خبر: ۲۷۲۷۵
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۱

سامانه آموزش مجازی زبان فارسی طراحی شد

طراحی سامانه آموزش مجازی زبان فارسی یکی از ضرریاتی است که در حوزه فناوری اطلاعات، در مسیر اجرا قرار گرفته است.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از حوزه‌های بسیار مهم در زمینه اقتصاد دیجیتال، مقوله فناوری اطلاعات است. این شاخه با توجه به روند روبه‌‍رشد جوامع و رسوخ فناوری در تمام ابعاد زندگی انسان، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اهمیت این شاخص زمانی بیشتر می‌شود که متوجه شویم فناوری اطلاعات در بسیاری از علوم، کاربرد دارد و زمینه‌های پیشرفت و تعالی آن حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

بر اساس همین ضرورت، یکی از زیرشاخه‌های بسیار مهم ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، حوزه فناوری اطلاعات است که همواره تحت حمایت‌های ویژه این ستاد قرار گرفته است.

یکی از برنامه‌های فناورانه‌ای که طی سال گذشته در این حوزه، مورد حمایت جدی قرار گرفته است، سامانه فارسی‌آموز دهخدا است.

این سامانه که هم‌اکنون نیز در مرحله اجرا قرار دارد، شامل طراحی و پیاده‌سازی فرآیند آموزش مجازی زبان فارسی موسسه دهخدا است که شامل طراحی، تهیه محتوا و پیاده‌سازی سامانه است.

این پروژه در بستر الکترونیکی تحت وب پیاده‌سازی شده و برای آموزش برخط، طراحی و پیاده‌سازی می‌شود.

در این بستر برای آموزش و ارزیابی مهارت‌های چهارگانه زبان در فارسی‌آموزان که شامل خواندن، شنیدن، نوشتن و گفت‌وگو می‌شود، به همراه آموزش الفبا و آموزش زیرمهارت‌های دوگانه شامل واژه و دستور، امکان بهره‌برداری از ارتباط صوتی و تصویری فراهم می‌شود.

ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری علاوه بر استمرار حمایت خود از طرح‌های نیمه‌تمام حوزه فناوری اطلاعات، با حمایت ویژه از طرح‌های فناورانه این حوزه، زمینه‌های توسعه هر چه بیشتر این فناوری پیشرو و کاربردی را فراهم می‌کند.

ارسال نظرات
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی