کد خبر: ۲۷۳۰۴
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

بازیافتی‌ها به تابلوهای فاخر تبدیل شدند

یک شرکت خلاق و نوآوری با بازآفرینی دورریزهای قابل بازیافت، زمینه اشتغال مستقیم 50 نفر را فراهم کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، بازآفرینی و بازطراحی و اساس بازیافت دورریزهای خانگی و صنعتی، امری متداول در عصر جدید محسوب می‌شود اما یک شرکت خلاق و نوآوری طی یک ابتکار هوشمندانه، سال‌هاست که این دورریزها را به تابلوهای فاخر تبدیل می‌کند و برای این تابلوها نیز مشتریان داخلی و خارجی پیدا کرده است.

استفاده از هر شی بازیافتی

شرکت تعاونی هنرمندان کارآفرین گلبهار در حوزه هنرهای تجسمی، صنایع دستی، آموزش، تولید و آموزش رایگان به شرط اشتغال، برای متقاضیان و علی‌الخصوص زنان بی‌بضاعت فعالیت دارد.

آن‌گونه که گلبهار حیاتی مدیرعامل این شرکت عنوان می‌کند آنها با استفاده از دورریزهای خیاط‌خانه‌ها، دورریزهای چرم، بروشورهای تبلیغاتی و هر چیز دورریختنی که از قابلیت بازیافت برخوردار باشد، استفاده می‌کنند و آن را به یک اثر فاخر تابلو تبدیل می‌کنند.

این شرکت چندی پیش محصول جدید خود را تجاری‌سازی کرده و روی درب جعبه‌ها را به‌صورت کلاژ پارچه مورد استفاده قرار داده است که این ابتکار با استقبال نهادها و ادارات مواجه شده است.

تبدیل بازیافت به ارزش افزوده

این شرکت که در جشنواره چیستا، جزو 5 شرکت برتر کشور انتخاب شد با کار خود، به عنوان یک شرکت حافظ محیط زیست شناخته شده است چون هر چیز دورریختنی قابل بازیافت را به ارزش افزوده تبدیل می‌کند و برای آنها ارزآوری انجام می‌دهد.

این شرکت از سال 1394 الی 1400 به‌عنوان شرکت برتر استان خراسان رضوی انتخاب شد. در سال 1396، شرکت برتر ملی شد و در سال 1398 نیز عنوان شرکت برتر سبز ملی ایران را به خود اختصاص داد.

این شرکت در جدیدترین فعالیت خود، قراردادی را با سازمان زندان‌های خراسان رضوی انعقاد کرده که طی آن، به زندانیان آموزش داده می‌شود تا آنها در زندان به این فعالیت مشغول شده و در قبال کاری که انجام می‌دهند، دستمزد دریافت می‌کنند و پس از آزادی نیز در صورت تمایل، می‌توانند در این شرکت مشغول به فعالیت شوند.

اشتغال مستقیم برای 50 نفر

این شرکت برای 50 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.

حیاتی ضمن درخواست حمایت‌های بیشتر از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری عنوان کرد که 50 اثر ونگوگ را به صورت کلاژ پارچه، بازآفرینی کرده که تاکنون هیچ فردی در جهان موفق به انجام چنین کاری نشده است که برای رونمایی از آن به حمایت‌های معاونت علمی نیاز دارد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی