کد خبر: ۲۷۳۰۷
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۰

آلمان در صدر لیست کشورهای دوست‌دار کریپتو در فصل اول 2022

بر اساس تحقیق انجام شده توسط Coincub، آلمان در سه ماهه اول سال 2022 بیشترین میزان علاقه به رمزارزها را داشته است. سنگاپور حالا با یک پله سقوط در جایگاه دوم قرار گرفته و ایالات متحده آمریکا هم جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

دلایل موفقیت آلمان در حوزه کریپتو

کوین‌کاب در گزارش خود توضیح می‌دهد لیست برترین کشورهایی که از دارایی‌های دیجیتال استقبال می‌کنند، طی چند ماه گذشته تغییر کرده است. این شرکت از پذیرش رمزارزها و تصمیم کشور برای اجازه سرمایه‌گذاری در کریپتو به عنوان مهم‌ترین عواملی یاد کرده که باعث موفقیت آلمان در سه ماهه اول سال 2022 شده‌اند.

به عنوان مثال، اتحادیه بانک‌های پس انداز آلمان برای نزدیک به 50 میلیون مشتری خود فرصت سرمایه‌گذاری روی رمزارزها را ارائه کرده است.

آلمان در صدر لیست کشورهای دوست‌دار کریپتو در فصل اول 2022

سنگاپور که در سه ماهه چهارم سال 2021 رهبر این رتبه‌بندی بود، حالا در جایگاه دوم و ایالات متحده آمریکا در جایگاه سوم قرار دارند. استرالیا و سوئیس در رتبه‌های بعدی پنج کشور برتر قرار گرفته‌اند. برای ایجاد این رتبه‌بندی، کشورها از نظر مواردی مانند کلاهبرداری و سرقت، توانایی (در دسترس بودن دوره‌های دارایی دیجیتال توسط موسسات پیشرو) و تعداد ICOها (عرضه اولیه کوین) بررسی می‌شوند.

«سرجیو حمزا»، مدیرعامل کوین‌کاب توضیح می‌دهد که آن‌ها قصد دارند دقیق‌ترین برداشت از روند اخیر کرپیتو را ارائه کنند.

دیگر کشورهایی که صنعت کریپتو خود را پرورش داده‌اند

آلمان در صدر لیست کشورهای دوست‌دار کریپتو در فصل اول 2022

سایر کشورهایی که شاخص «دوستدار-رمزارز» (crypto-friendly) خود را بهبود بخشیده‌اند، هلند، فرانسه و هنگ‌کنگ هستند. کوین‌کاب توضیح می‌دهد آن‌ها به این دلیل رشد کرده‌اند که موضع مثبتی در مورد صنعت کریپتو نشان داده‌اند. علاوه بر این، تعداد تراکنش‌های دیجیتال و استارتاپ‌های حوزه بلاکچین آن‌ها بسیار افزایش یافته است.

همچنین سوئیس برای اولین بار موفق شده تا جایگاه خود را در بین 10 کشور برتر پیدا کند. شاید مهم‌ترین دلیل این امر، «لوگانو» شهر جنوبی آن باشد که گزارش‌هایی درباره پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی در آن شنیده می‌شود.

از سوی دیگر پرتغال که از آن به یکی از بهترین کشورهای حوزه کریپتو یاد می‌شود، در بین 10 گزینه برتر لیست کشورهای دوست‌دار رمزارز Coincub دیده نمی‌شود. دولت این کشور برای معاملات ارزهای دیجیتال، مالیاتی دریافت نمی‌کند، زیرا بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را به جای دارایی به عنوان یک ارز قبول دارد.

در همین رابطه، اخیرا بانک مرکزی پرتغال مجوز لازم برای فعالیت در زمینه کریپتو را برای اولین بار به یکی از موسسات مالی آن اهدا کرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی