کد خبر: ۲۷۳۲۸
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۰

دوربین‌های سری پیکسل 7 گوگل تنها از نظر نرم‌افزاری ارتقاء خواهند یافت!

اسمارت‌فون‌های نسل آینده گوگل با اسامی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو که بار دیگر به‌عنوان هندست‌های اندرویدی مرجع روانه بازار خواهند شد؛ حداقل از جنبه سخت‌افزار دوربین، پیشرفت چشمگیری را نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود تجربه نخواهند کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، یک خبرچین مشهور با نام Yogesh Brar از طریق صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سخت‌افزار دوربین اسمارت‌فون‌های آینده در اکثر جوانب مشابه با مدل‌های نسل فعلی خواهد بود. این موضوع کاملا قابل پیش‌بینی بود. پیش از این گوگل در گوشی‌های پیکسلی نسل دوم تا پنجم خود از سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 سونی استفاده کرد. با این وجود اسمارت‌فون‌های گوگل به نوعی معیار برای سنجش کیفیت عکاسی موبایلی تبدیل شده‌اند. بهبود مستمر الگوریتم‌های پردازش تصویر طی سالیان گذشته ثابت کرده که توانایی‌های تصویربرداری گوشی تا حدود زیادی متکی بر مقوله نرم‌افزار است.

با این‌حال این‌بار قرعه به نام سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN1 ساخت شرکت سامسونگ افتاده است. ظاهرا گوگل تصمیم گرفته تا در مدل استاندارد پیکسل 7 بار دیگر از سنسورهای 50 و 12 مگاپیکسلی استفاده کند. بدین‌ترتیب کمپانی توجه خود را بر مقوله نرم‌افزار متمرکز نموده و شبکه‌های عصبی اخیرا توسعه‌یافته خود را نهایی‌سازی خواهد کرد. از سوی دیگر پیکسل 7 پرو احتمالا مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه بوده و سنسور سوم آن در یک ماژول تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی به‌کارگیری خواهد شد.

دوربین‌های گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو تنها از جنبه نرم‌افزاری تکامل پیدا خواهند کرد

ظاهرا گوگل تلاش خواهد کرد تا از سخت‌افزار پیشین حداکثر میزان بهره‌برداری را به عمل آورده و کیفیت تصاویر ثبت شده را به سطح جدیدی ارتقاء دهد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سری پیکسل 7 گوگل در فصل پاییز امسال معرفی خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که هر 2 هندست مجهز به نمایشگرهای اولد باشند. با این‌حال اندازه نمایشگر در مدل‌های استاندارد و پرو احتمالا به‌ترتیب برابر با 6.3 و 6.7 اینچ خواهد بود. همچنین توان پردازشی هر 2 اسمارت‌فون از طریق دومین نسل تراشه بومی تنسور تامین خواهد شد.

دوربین‌های سری پیکسل 7 گوگل تنها از نظر نرم‌افزاری ارتقاء خواهند یافت!

تراشه تنسور برای گوشی‌های سری پیکسل 6 به نوبه خود یک محصول منحصربه‌فرد محسوب می‌شد؛ چرا که این نیمه‌هادی مجهز به 2 هسته قدرتمند کورتکس X1 بود. این در حالیست که کمپانی‌های کوالکام و مدیاتک، تراشه‌ای با این مشخصه را در اختیار ندارند. اما بر اساس گزارشات، گوگل هم‌اکنون روی توسعه نسل جدیدی از تراشه تنسور کار می‌کند.

کارشناسان با بررسی کد فیرم‌ور اسمارت‌فون پیکسل 6 موفق به شناسایی اسم رمز Cloudripper شدند. این شناسه با دومین نسل از تراشه تنسور گوگل در ارتباط است. با این‌حال Cloudripper احتمالا اسم رمز یک پلتفرم تست برای تراشه تنسور 2 به‌شمار می‌رود. این پلتفرم به اختصار GS201 نامگذاری می‌شود. جهت مقایسه جالب است بدانید که پلتفرم تست برای تراشه تنسور نسل فعلی دارای شناسه GS101 بود.

ویژگی‌های تراشه تنسور نسل دوم کماکان یک پرسش اساسی در ذهن کاربران قلمداد می‌شود. با این‌حال چنان‌چه گوگل به استفاده از معماری فعلی خود پایبند باشد؛ در این‌صورت تراشه تنسور 2 احتمالا مجهز به 2 هسته بسیار قدرتمند کورتکس X2 خواهد بود. در مقابل، برترین پلتفرم‌های نسل آینده شرکت‌های کوالکام و مدیاتک تنها از 1 هسته پرقدرت کورتکس X2 استفاده خواهند کرد.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی