کد خبر: ۲۷۳۳۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۵

تولید پردازشگر خودروهای سنگین منجر به صرفه‌جویی ارزی شد

یکی از اصلی ترین بردهای کامپیوتر خودروهای سنگین، در داخل کشور تولید شد تا صرفه جویی ارزی محقق شود.

به گزارش «نبض فناوری»، ایوب جعفری عضو هیئت مدیره شرکت ایده فناوران الکترونیک پارسان با اشاره به این که برد نوع خاصی از خودروهای سنگین در داخل کشور بومی سازی شده است، گفت: برد موتور جز یکی از اصلی ترین بردهای ECU خودروهای سنگین اسکانیا به شمار می رود که وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد سیستم موتور و سوخت رسانی خودرو را بر عهده دارد.

کارآمد در شرایط محیطی مختلف

از این برد ایران‌ساخت، در کنترل سنسورهای موتورهای خودروی اسکانیا استفاده می‌شود. برد s6 تولید شده در داخل کشور از کیفیت مشابه نمونه خارجی برخوردار است. این برددر تمامی شرایط اقلیمی کشور مورد آزمایش قرار گرفته و از کیفیت مناسب برخوردار است. همچنین مدل‌های مختلف آن در کامیون ها و اتوبوس ها مورد استفاده قرار گرفته است.

صرفه جویی ارزی

برد ایران‌ساخت، دارای هزینه تمام شده‌ای یک‌سوم نمونه خارجی است و از این جهت نیز می‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد. شرکت ایده فناوران الکترونیک پارسان تا کنون توانسته با تولید برد s6 مبلغ 600 هزار یورو صرفه جویی ارزی برای کشور رقم بزند.

کیفیت برد تولید شده در داخل کشور به قدری بالا بود که حتی از سوی شرکت اسکانیا نیز تاییدیه دریافت کرده و شرایط صادرات محصول فراهم شده است.

ایجاد 50 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که حدود 50 فرصت شغلی در شرکت ایده فناوران الکترونیک پارسان ایجاد شده است، توضیح داد: حجم نیاز بازار داخلی به میزانی بوده است که هنوز شرایط برای صادرات فراهم نشده است اما بزودی تلاش می شود تا برد s6 به کشور ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شود.

تامین قطعات خودرو در شرایط تحریمی یکی از نیازهای کشور است و می تواند در قیمت تمام شده خودروها نقش موثری داشته باشد و نیاز به خارج از کشور را کم کند. در همین راستا ضرورت دارد تا بیش از گذشته از شرکت های دانش بنیان حمایت شود تا موتور اقتصاد کشور به چرخش درآید.

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی