کد خبر: ۲۷۳۵۶
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵

هشدار به کاربران ویندوز11

هشدارها حاکی از این است که از ابزار دسترسی پلی استور برای ویندوز 11 استفاده نکنید زیرا در واقع بدافزار است.

به گزارش «نبض فناوری»، شاید یکی از مشهورترین افزوده های ویندوز 11 در آخرین به روز رسانی آن، پشتیبانی بومی از برنامه های اندروید باشد. با این حال، بسیاری از کاربران از این واقعیت که دسترسی به بسیاری از برنامه‌ها در واقع بسته شده بود، غافلگیر شدند، زیرا ویندوز فقط به کاربران اجازه می‌داد از فروشگاه Appstore آمازون دانلود کنند.

برخی از توسعه دهندگان نرم افزار فرصت طلب در تلاش برای رسیدگی به ظاهر این موضوع، ابزار شخص ثالثی را در GitHub منتشر کردند که کاربران را قادر می ساخت مستقیماً به فروشگاه Google Play دسترسی داشته باشند. این تنها مزیت نرم افزار به ظاهر بسیار مفید نبود؛ همچنین می تواند MS Office را فعال کند، سرعت سیستم عامل شما را افزایش دهد و مزایای ظاهری بسیاری دیگر را نیز داشته باشد. از قضا، در واقع به بسیاری از وعده های جسورانه ای که می دهد عمل می کند.

این ابزار در اصل یک کلیک تروجان است، نشان داده شده است که اسکریپت های مخرب را پس از نصب اجرا می کند و اطلاعات حساس مانند مکان کاربر را جمع آوری می کند. نیازی به گفتن نیست که بدافزار پنهان شده یک خطر امنیتی بزرگ برای کسانی است که از آن استفاده می کنند.

خوشبختانه، از آن زمان این ابزار از GitHub حذف شده است. برای کسانی که قبلاً مرتکب اشتباه بارگیری آن در سیستم خود شده اند، Bleeping Computer یک راهنمای عالی در مورد مراحل بعدی برای رفع مشکل دارد.

جعبه ابزار Windows Powershell نه اولین و نه آخرین در نوع خود است. بسیاری از کاربران قربانی نرم افزارهای مخربی می شوند که ادعا می کنند خواص معجزه آسایی دارند. حتی پیروی از جامع ترین فهرست اقدامات (مانند به روز نگه داشتن برنامه آنتی ویروس و فقط دانلود نرم افزار از منابع قابل اعتماد) نمی تواند امنیت کامل را تضمین کند. با این حال، یک قانون کلی وجود دارد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی