کد خبر: ۲۷۳۶۷
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

نقشه ایلان ماسک برای توییتر چیست؟

ایلان ماسک مایل است تا 15 میلیارد دلار از پول خود را برای خرید توییتر سرمایه گذاری کند.

به گزارش «نبض فناوری»، نیویورک پست روز سه شنبه به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که ایلان ماسک مایل است بین 10 تا 15 میلیارد دلار از پول خود را برای خصوصی کردن شرکت توییتر سرمایه گذاری کند.

بر اساس گزارش نیویورک پست، این میلیاردر که دومین سهامدار بزرگ توییتر با 9.1 درصد سهام است، در نظر دارد یک پیشنهاد مناقصه را در حدود 10 روز دیگر راه اندازی کند و از مورگان استنلی برای جمع آوری 10 میلیارد دلار بدهی دیگر استفاده کرده است.

نیویورک پست گزارش داد، ماسک، که مدیر اجرایی شرکت تسلا نیز هست، ممکن است در صورت لزوم در مقابل سهام فعلی خود وام بگیرد، اقدامی که احتمالاً می تواند چندین میلیارد دلار اضافی به همراه داشته باشد.

توییتر از اظهار نظر خودداری کرد و تسلا نیز بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر از ماسک پاسخ نداد.

افراد آشنا به این موضوع روز دوشنبه بدون نام بردن از شرکت به رویترز گفتند، شرکت‌های سهام خصوصی بیشتری برای مشارکت در یک معامله برای توییتر ابراز علاقه کرده‌اند.

این علاقه پس از آن پدیدار شد که توما براوو، یک شرکت PE متمرکز بر فناوری، هفته گذشته با پلتفرم رسانه اجتماعی تماس گرفت تا خریدی را بررسی کند که پیشنهاد ماسک را به چالش می کشد.

این منابع به رویترز گفتند که شرکت Apollo Global Management در حال بررسی راه‌هایی است که می‌تواند برای هر معامله مالی تامین مالی کند و آماده همکاری با ماسک یا هر پیشنهاد دهنده دیگری است.

بسیاری از سرمایه گذاران، تحلیلگران و بانکداران سرمایه گذاری انتظار دارند که هیئت مدیره توییتر پیشنهاد ماسک را در روزهای آینده رد و آن را ناکافی اعلام کند.

سهام توییتر در معاملات بعدازظهر با 1.6 درصد کاهش به 47.69 دلار رسید که بسیار کمتر از پیشنهاد 54.20 دلاری ماسک بود.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی