کد خبر: ۲۷۴۲۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۰

تاسیس نخستین مرکز توسعه محصول گوگل در آفریقا

شرکت گوگل با هدف خدمات رسانی به کاربران اینترنتی رو به رشد آفریقا، نخستین مرکز توسعه محصول آفریقایی خود را در نایروبی تاسیس می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، این شرکت آمریکایی اعلام کرد تا پایان دهه جاری، آفریقا میزبان ۸۰۰ میلیون کاربر اینترنت خواهد بود و با داشتن یک سوم از جمعیت جوان دنیا، به مقصد سرمایه گذاری جذابی تبدیل می‌شود.

سوزان فری، نایب رئیس بحش محصولات و نیتین گجریا، مدیر گوگل آفریقا در یک پست وبلاگ مشترک اعلام کردند: گوگل مهندسان، مدیران محصول، طراحان تجربه کاربر و محققان را برای تامین کادر این مرکز جدید استخدام می کند.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل اکتبر گذشته اعلام کرد: این شرکت ظرف مدت پنج سال، یک میلیارد دلار در پروژه‌های مختلف در آفریقا سرمایه گذاری می‌کند تا به اقتصادهای این قاره برای سرعت بخشیدن به تحول دیجیتالی کمک کند. گوگل پیش از این یک مرکز هوش مصنوعی درآکرای غنا راه اندازی کرد که به نوآوریهایی متمرکز است که می توانند برای چالشهای مختلف استفاده شوند.

بر اساس گزارش رویترز، مایکروسافت هم در قطبهای توسعه فناوری در کنیا و نیجریه سرمایه گذاری کرده و ۱۰۰ میلیون دلار در هر دو کشور سرمایه گذاری کرده و صدها مهندس را استخدام کرده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی