کد خبر: ۲۷۵۱۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۰
در انگلیس؛

نخستین بندر پهپادهای جهان افتتاح شد

نخستین ایستگاه پهپادها و وسایل نقلیه عمود پرواز برقی(وریپورت) جهان افتتاح شد. قرار است طی ۵ سال آینده ۲۰۰ ایستگاه مشابه در سراسر جهان ساخته شود.

به گزارش «نبض فناوری»، دیلی میل اعلام کرد، ایستگاه « ایر-وان»(Air-One) در کاونتری قرار دارد و قرار است مرکزی برای از زمین بلند شدن و فرود پهپادها و وسایل نقلیه عمود پرواز از جمله خودروها و تاکسی‌های پرنده باشد.

به گفته شرکت «اوربن ایر پورت» سازنده «ایر-وان» در انگلیس، این سایت به عنوان طراحی برای بیش از ۲۰۰ ایستگاه پهپاد در سراسر جهان به حساب می‌آید که قرار است طی ۵ سال آینده ساخته شوند.

نخستین بندر پهپادهای جهان افتتاح شد

ریکی ساندهو بنیانگذار و مدیر ارشد این شرکت می‌گوید: افتتاح ایر-وان اهمیت زیادی دارد و نشان دهنده سرآغاز عصر جدید حمل ونقل، عصر عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای و سفرهای بدون ترافیک در شهرها است. خودروها در جاده و قطارها روی ریل حرکت می‌کنند. هواپیماها نیز فرودگاه دارند. اکنون وسایل نقلیه عمود پرواز برقی نیز یک بندر هوایی شهری دارند.

نخستین بار خبر افتتاح «ایر-وان» در اکتبر ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد اما این سایت به طور رسمی دیروز افتتاح شد. به گفته ساندهو طراحی، ساخت و عملیاتی کردن این سایت در ۱۵ ماه انجام شده است.

او در این باره افزود: وان ایر نخستین مدل از ناوگان زیربنای ما است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی