کد خبر: ۲۷۵۵۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۳

گلخانه‌های دریایی توسعه می‌یابد

در یک فناوری نسبتا نوین، گیاهان با استفاده از آب شور دریا و انرژی‌های تجدیدپذیر، پرورش می‌یابد.

به گزارش «نبض فناوری»، این فناوری که به گلخانه‌ دریایی شهرت دارد با هدف گسترش کشاورزی در سواحل جنوبی کشور پیاده‌سازی می‌شود.

نظر به اهمیت این الگو برای حفظ محیط زیست و همچنین بارور کردن مناطقی که کشاورزی در آنجا به شکل طبیعی، سخت و یا غیرممکن می‌نماید، کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست، حمایت‌های ویژه‌ای از طرح‌های این حوزه به عمل آورده است.

بر همین مبنا، سه طرح در سال گذشته، مشمول دریافت حمایت‎های این کارگروه شدند.

طرح نخست با هدف توسعه فناوری‌های مربوط به کشت هیدروپونیک و داده‌برداری در مجتمع‌های گلخانه دریایی صورت گرفت و حمایت‌های لازم به دانشگاه خلیج فارس اعطا شد.

طرح دوم به فناوری‌های مربوط به طراحی، ساخت و ارزیابی سامانه همزمان تامین سرمایش گلخانه و تولید آب شیرین از دریا (گلخانه دریایی) در شهرستان بوشهر مربوط بوده است که حمایت‌های لازم این طرح نیز به دانشگاه خلیج فارس اعطا شده است.

طرح سوم در حوزه توسعه فناوری طراحی و اجرای سیستم گرمایش خورشیدی گلخانه دریایی مکران است که حمایت‌های لازم از این طرح به شرکت کشت و صنعت مکران اعطا شده است.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال جاری نیز حمایت‌های لازم را در حوزه توسعه گلخانه‌های دریایی، به انجام می‌رساند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی