کد خبر: ۲۷۶۰۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۵

اپل عقب‌‎نشینی کرد؛ فرصت 90 روزه انتشار آپدیت پیش از حذف برنامه‌های قدیمی از اپ استور

اپل هفته گذشته اعلام کرد توسعه‌دهندگانی که اپلیکیشن آن‌ها مدت‌هاست آپدیت نشده، در صورت عدم به‌روزرسانی در 30 روز آینده، به‌عنوان بخشی از پروژه بهینه‌سازی اپ استور باید منتظر حذف برنامه خود از این فروشگاه باشند. با این حال، اعتراضات توسعه‌دهندگان باعث شده اپل این مهلت را تا 90 روز افزایش دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، بسیاری از توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های آن‌ها تحت تاثیر این سیاست قرار می‌گرفت، به اپل اعتراض و اعلام کرده‌اند که اپ‌های آن‌ها بدون نیاز به آپدیت در حال فعالیت است. آن‌ها یادآور شده‌اند که ثبت آپدیت کار زیادی می‌طلبد و بسیاری از برنامه‌ها اصلا نیازی به آپدیت‌های مکرر ندارند. کوپرتینویی‌ها حالا در اطلاعیه جدیدی اعلام کرده‌اند که مهلت به‌روزرسانی اپ‌ها از 30 به 90 روز افزایش پیدا می‌کند.

اپل در ایمیلی به توسعه‌دهندگان اعلام کرده اپلیکیشن‌هایی که در طول سه سال اخیر به‌روز نشده‌اند و در طول یک سال اخیر حداقل دانلود را نداشته‌اند، تحت این سیاست قرار می‌گیرند. اکنون به نظر می‌رسد که اگر این برنامه‌ها در 90 روز آینده آپدیت نشوند، از فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل حذف خواهند شد.

اپل عقب‌‎نشینی کرد؛ فرصت 90 روزه انتشار آپدیت پیش از حذف برنامه‌های قدیمی از اپ استور

برنامه‌های زیادی در خطر حذف از اپ استور قرار می‌گیرند

توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند برای جلوگیری از حذف برنامه خود با اپل مکاتبه کنند، اما اگر اپل صحبت‌های آن‌ها را نپذیرد، برنامه‌شان احتمالا از این فروشگاه کنار گذاشته می‌شود. اپلیکیشن‌هایی که از اپ استور حذف شوند، بدون مشکل روی گوشی‌های که قبلا آن‌ها را نصب کرده‌اند به کار خود ادامه خواهند داد.

اپل تنها شرکتی نیست که چنین سیاستی را در قبال برنامه‌های قدیمی اجرا می‌کند. چندی پیش گوگل هم اعلام کرد که این دسته از برنامه‌ها را از دسترس کاربران دور می‌کند، اما آن‌ها را حذف نخواهد کرد. توسعه‌دهندگان گوشی‌های اندرویدی تا 1 نوامبر 2022 وقت دارند برنامه‌هایشان را به‌روز کنند.

با این حال، رویکرد اپل بسیار تهاجمی‌تر است و به نظر می‌رسد که با این کار موجب حذف بسیاری از اپلیکیشن‌ها از فروشگاه نرم‌افزارهای iOS خواهد شد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی