کد خبر: ۲۷۶۰۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

چرا سهام آمازون امروز سقوط کرد؟

آمازون این غول تجارت الکترونیک، 200 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

به گزارش «نبض فناوری»، قیمت سهام Amazon.com  در روز جمعه 14٪ سقوط کرد، زیرا نگرانی ها در مورد کند شدن رشد کمپانی تایتان خرده فروشی آنلاین و افزایش هزینه ها باعث شد بسیاری از سرمایه گذاران به سمت فروش سهام خود بروند.

درآمد آمازون در سه ماهه اول با 7 درصد افزایش سالانه به 116.4 میلیارد دلار رسید. این نسبت به رشد 9 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2021 و افزایش خیره کننده 44 درصدی در دوره سال قبل کاهش یافته است.

سرعت توسعه آمازون با بازگشایی اقتصاد کاهش یافته است. لغو محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر به این معنی است که افراد بیشتری دوباره در فروشگاه‌های خرده‌فروشی سنتی خرید می‌کنند. رشد تجارت الکترونیک نیز به نوبه خود کند شده است. طبق گزارش Mastercard، پیشرو در پرداخت های دیجیتال، فروش خرده فروشی آنلاین در ایالات متحده در ماه مارس نسبت به سال گذشته 3.3 درصد کاهش یافت.

در عین حال، تورم و اختلالات زنجیره تامین هزینه های آمازون را افزایش می دهد. آمازون در حال افزایش دستمزدها برای جذب و حفظ کارگران کافی در بحبوحه بازار کار فشرده است. افزایش قیمت انرژی و حمل و نقل نیز باعث کاهش سودآوری آن شده است.

این چالش‌ها باعث کاهش بیش از 58 درصدی درآمد عملیاتی آمازون به 3.7 میلیارد دلار شد.

رشد آمازون احتمالاً در سه ماهه دوم کاهش بیشتری خواهد یافت. مدیریت انتظار دارد درآمد سالانه 3 و 7 درصد افزایش یابد و بین 116 تا 121 میلیارد دلار افزایش یابد. علاوه بر این، این شرکت به سرمایه‌گذاران هشدار داد که می‌تواند تا 1 میلیارد دلار ضرر عملیاتی ایجاد کند، زیرا با فشارهای هزینه مقابله می‌کند.

با این حال، نقاط روشنی در گزارش آمازون وجود داشت. مهمتر از همه، خدمات وب آمازون با یک کلیپ چشمگیر به رشد خود ادامه می دهد. درآمد AWS با جهش 37 درصدی به 18.4 میلیارد دلار رسید، در حالی که سود عملیاتی آن با 57 درصد افزایش به 6.5 میلیارد دلار رسید. زیرساخت‌های محاسباتی باید به توسعه بلندمدت آمازون کمک کند، زیرا کسب‌وکارها در سال‌های آینده فعالیت‌های بیشتری را به صورت آنلاین تغییر می‌دهند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی