کد خبر: ۲۷۸۴۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

تسلا در افت بیت کوین ضرر می کند

معدود شرکت‌هایی که بیت‌کوین را به ترازنامه‌های خود اضافه کرده‌اند، اکنون شاهد شکست این سرمایه‌گذاری هستند. این امر در حال حاضر تسلا (TSLA) را نیز در بر می گیرد.

به گزارش «نبض فناوری»، تسلا در 8 فوریه 2021 مبلغ 1.5 میلیارد دلار در ارز مجازی سرمایه گذاری کرد و گفت که شروع به پذیرش آن به عنوان پرداخت برای خرید خودروها کرده است.

این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که ایلان ماسک، مدیر اجرایی، به طور موقت توضیحات توییتر خود را به #بیت کوین تغییر داد. این اعلامیه نشانه اعتماد به ارزهای دیجیتال بود. سپس قیمت بیت کوین از 42000 دلار گذشت.

تسلا ادعا کرد که این سرمایه گذاری در بیت کوین با هدف تنوع بخشیدن به منابع نقدینگی و دستیابی به انعطاف پذیری به منظور پرداخت تا حد زیادی به سهامدارانش انجام شده است.

اما چند ماه بعد، در می 2021، تسلا نشان داد که دیگر بیت کوین را به عنوان وسیله پرداخت نمی پذیرد. دلیل آن این بود که می خواست محیط زیست را حفظ کند.

طبق یک مطالعه نیچر، اگر کاری انجام نشود، معادن فناوری اطلاعات چین تا سال  2024مقدار 130.5 میلیون تن دی اکسید کربن تولید خواهند کرد که تقریباً کل انتشار سالانه گازهای گلخانه ای از گلخانه های ایتالیا یا عربستان سعودی است.

برای چندین ماه، قمار بیت کوین تسلا نتیجه داد، به خصوص زمانی که قیمت در 10 نوامبر به بالاترین حد تاریخ 69,044.77 دلار رسید. اما از آن زمان قیمت ها به شدت کاهش یافته و در حال حاضر در حدود 31,000 دلار هستند.

افت قیمت بیت کوین سرمایه گذاری اولیه تسلا را در معرض خطر قرار می دهد.  43200 بیت کوین خریداری شده توسط تسلا به قیمت 1.5 میلیارد دلار در حال حاضر 1.35 میلیارد دلار ارزش دارد که 150 میلیون دلار یا حدود 15 درصد کاهش یافته است. نگرانی ها سرمایه گذاران را وادار می کند تا دارایی های پرریسک را نقد کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
امیدوارم همه مفت خورهایی که در رمز ارز سرمایه گذاری یاتبلیغ میکنند بزودی ورشکست بشوند
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی