کد خبر: ۲۷۸۶۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

رقیب ایلان ماسک در حال جلو زدن از اوست

شرکت نیورالینک رقیب ایلان ماسک، آزمایش انسانی کاشت مغز را راه اندازی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت نیورالینک رقیب ایلان ماسک، آزمایش‌های انسانی را روی شش بیمار فلج شدید در ایالات متحده راه‌اندازی کرده است تا آنها را قادر سازد دستگاه‌های دیجیتال را بدون هندزفری و با استفاده از افکار کنترل کنند.

Synchron مستقر در ایالات متحده یک شرکت رابط درون عروقی مغز و کامپیوتر (BCI) است که با Neuralink ماسک رقابت می کند، که همچنین هدف آن قادر ساختن افراد فلج به استفاده از رایانه و تلفن تنها از طریق فعالیت های مغزی است.

Synchron در بیانیه ای اعلام کرد که دستگاه خود به نام Stentrode که به اندازه یک گیره کاغذ است را در یک روش کم تهاجمی از طریق ورید ژوگولار در قشر حرکتی مغز کاشته است.

پس از کاشت، فعالیت مغز را به یک زبان دیجیتال استاندارد ترجمه می‌کند تا به بیماران اجازه دهد کارهای روزمره را بدون دست، در دستگاه‌های خارجی از جمله پیام کوتاه، ایمیل، خرید آنلاین و دسترسی به خدمات بهداشت از راه دور انجام دهند.

کارآزمایی بالینی جدید این شرکت، شش بیمار مبتلا به فلج شدید را در نیویورک و پیتسبورگ هدف قرار داده است.

این دستگاه قبلاً در چهار بیمار استرالیایی کاشته و آزمایش شده است و آزمایش بالینی جدید اولین بار است که در ایالات متحده آزمایش می شود.

این شرکت گفت، آزمایش بر روی بیماران استرالیایی نشان داد که این فناوری ایمن است.

به گفته تام آکسلی، مدیر عامل و بنیانگذار Synchron، آزمایش‌های جدید یک نقطه عطف مهم برای افرادی است که مبتلا به فلج هستند.

Stentrode به جای سوراخ کردن جمجمه، از طریق ورید بیمار تغذیه می شود تا زمانی که به مغز برسد.

این دستگاه که از یک ماده شبکه مانند با 16 حسگر متصل تشکیل شده است، منبسط می شود تا دیواره رگ را بپوشاند. این دستگاه به یک دستگاه الکترونیکی در قفسه سینه متصل است که سپس سیگنال‌های مغز را از قشر حرکتی، بخشی از مغز که سیگنال‌هایی برای حرکت تولید می‌کند، به دستورات یک رایانه لپ‌تاپ منتقل می‌کند.

در صورت موفقیت، ایمپلنت مغزی Stentrode می تواند به عنوان یک محصول تجاری با هدف بیماران فلج فروخته شود تا استقلال و کیفیت زندگی خود را بازیابند.

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی