کد خبر: ۲۷۹۲۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

حذف 155 میلیون برنامه توسط گوگل و اپل

33 درصد از تمام برنامه‌های iOS و اندروید رها شده و در معرض خطر هک شدن هستند.

به گزارش «نبض فناوری»، گوگل و اپل به زودی در مجموع حدود 1.55 میلیون برنامه را از پلی استور و اپ استور حذف خواهند کرد. اینها برنامه های رها شده ای هستند که بیش از دو سال است که به روز نشده اند.

طبق گزارش شرکت تحلیلی Pixalate این برنامه های متروکه بیش از یک سوم کاتالوگ ترکیبی برنامه های موجود در هر دو فروشگاه برنامه را تشکیل می دهند. 869000 مورد از این برنامه ها در فروشگاه Google Play یافت می شوند در حالی که App Store دارای 650000 برنامه است.

ممکن است تعجب کنید که چرا اپل و گوگل به طور ناگهانی تصمیم می گیرند که اقدامی انجام دهند. پس از دو سال بدون دریافت به‌روزرسانی، یک برنامه بیشتر مستعد هک شدن است. هم اپل و هم گوگل خط مشی هایی برای مقابله با برنامه هایی دارند که توسط توسعه دهندگانشان نادیده گرفته شده اند. در پلی استور، اپلیکیشنی که بیش از دو سال به‌روزرسانی نشده است، از دید کاربران پنهان می‌شود و در نتایج جستجو ظاهر نمی‌شود.

اپل همچنین شناخته شده است که پس از دو سال برنامه های نادیده گرفته شده را حذف می کند. علیرغم آنچه که به نظر می رسد تعداد زیادی از برنامه های رها شده در نظر گرفته شده است، 68 درصد از برنامه ها در هر دو فروشگاه، یا 3.1 میلیون عنوان، در بازه زمانی دو ساله به روز شده اند. دسته‌بندی برنامه‌هایی که احتمالاً کنار گذاشته می‌شوند عبارتند از: آموزش، مرجع و بازی.

به نظر می رسد برنامه هایی که اغلب به روز می شوند، برنامه هایی هستند که بیشتر دانلود شده اند. 84 درصد از برنامه های با بیش از 100 میلیون دانلود، حداقل یک بار در شش ماه گذشته به روز شده اند.

Pixalate همچنین 314000 برنامه رها شده را کشف کرد که برنامه هایی هستند که بیش از پنج سال است که به روز نشده اند. از این برنامه های نادیده گرفته شده، 58٪ یا 184000 در اپ استور یافت شد. 42٪ یا 130000 از این برنامه های نادیده گرفته شده در فروشگاه Google Play کشف شدند.

برنامه‌های قدیمی‌تر نمی‌توانند از مزایای امنیتی جدیدتری که در اندروید و iOS ایجاد شده‌اند استفاده کنند، به همین دلیل است که هم اپل و هم گوگل می‌خواهند آنها را از فروشگاه برنامه‌های مربوطه خود حذف کنند. با این حال، توسعه دهندگان برنامه های مستقل کوچکتر شکایت دارند که اغلب پس از انتشار یک برنامه دیگر کاری لازم نیست انجام دهند. این توسعه دهندگان احساس می کنند که به طور ناعادلانه توسط اپل و گوگل هدف قرار می گیرند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی