کد خبر: ۲۷۹۵۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

اپل، مایکروسافت و گوگل به دنبال حذف رمز عبور هستند

ما در دنیایی از رمزهای عبور زندگی می کنیم. ازاسپاتیفای گرفته تا جیمیل گرفته تا تیک تاک و رایانه شما، رمزهای عبور همه جا وجود دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، رمزهای عبور باید مقدار مشخصی کاراکتر داشته باشند، حاوی اعداد و حروف و نمادهای خاص باشند و در حالت ایده آل نباید با رمزهای عبور شما برای سایت های دیگر مطابقت داشته باشند و اگر تمام قوانین صحیح امنیت سایبری را رعایت کنید، باید رمز عبور خود را نیز هر چند ماه یکبار تغییر دهید.

 

تی اگر تمام این مراحل را برای ایمن ماندن آنلاین دنبال کنید، رمز عبور شما همچنان می تواند در نهایت هک شود و حساب های شخصی شما را در معرض دید هکرها و مجرمان سایبری قرار دهد.

اما خوشبختانه، یک راه حل برای مشکل رمز عبور به زودی به شما امکان می دهد بدون رمز عبور وارد برنامه و سرویس های مبتنی بر مرورگر خود شوید. بله شما قادر خواهید بود بخشی از رمزهای عبور خود را برای همیشه حذف کنید.

اپل، گوگل و مایکروسافت در تلاش هستند تا حساب های شخصی شما را ایمن تر کنند.

این فناوری از طریق FIDO (هویت سریع آنلاین) ارائه می‌شود و به شما امکان می‌دهد از تلفن خود به جای رمز عبور برای احراز هویت خود استفاده کنید. در اوایل این ماه، مایکروسافت (MSFT)، گوگل (GOOG، GOOGL) و اپل (AAPL) گفتند که به زودی این استاندارد را برای کار در بین برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها اتخاذ می‌کنند، به این معنی که در نهایت می‌توانید به یک وب‌سایت در کروم وارد شوید.

ایده این است که شما هویت خود را از طریق تلفن هوشمند خود با استفاده از تشخیص چهره، شناسه اثر انگشت یا رمز عبور خود ثبت کنید. هنگامی که هویت خود را در تلفن خود ذخیره کردید، در آنجا باقی می ماند. از آن زمان به بعد می توانید با وارد کردن نام کاربری خود وارد وب سایت ها و برنامه هایی شوید که از استاندارد FIDO استفاده می کنند و سپس با استفاده از تلفن خود به برنامه یا سایت بگویید که شما هستید.

ارسال نظرات
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی