کد خبر: ۲۷۹۵۸
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۰

مطالعه جدید: گجت‌های پوشیدنی از جمله اپل واچ در کالری سنجی عملکرد ضعیفی دارند

محققان در مطالعه جدیدی با بررسی برخی گجت‌های پوشیدنی به این موضوع پی بردند که مچ‌بندهای تناسب اندام و برخی ساعت‌های هوشمند از جمله اپل واچ تا چه اندازه در کالری سنجی، گام شماری و پایش ضربان قلب قابل اعتماد هستند.

به گزارش «نبض فناوری»، نتایج این بررسی که در مقاله‌ای مربوط به ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شده، نشان می‌دهد محققان روی ۳۰ شرکت‌کننده زن و مرد سالم بررسی‌هایی را انجام داده‌اند. این گروه تمرینات ورزشی مختلفی از جمله وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، دویدن و حتی نشستن و بی تحرک بودن را انجام داده و وضعیت آن‌ها با دستگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج این تحقیق در جدولی خلاصه شده و دقت و قابلیت اطمینان هر دستگاه را ارزیابی می‌کند. براساس نتایج به دست آمده، تقریبا تمامی گجت‌های پوشیدنی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، از نظر میزان کالری مصرف شده یا کالری سنجی عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌‌اند.

مطالعه جدید: گجت‌های پوشیدنی از جمله اپل واچ در کالری سنجی عملکرد ضعیفی دارند

کنو

همچنین نتایج این بررسی نشان می‌دهد گجت‌های پوشیدنی در سنجش میزان کالری افرادی که کالری سوزی کمتر از حد متوسط یا بیشتر از حد متوسط دارند، عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند.

به علاوه به نظر می‌رسد نتایج تحقیقات جدید با مطالعات قبلی انجام شده روی مچ‌بندهای مختلف مطابقت دارد.

عملکرد اپل واچ سری 6

براساس نتایج به دست آمده، اپل واچ سری 6 در پایش ضربان قلب در تمامی فعالیت‌ها عملکرد قابل اعتمادی دارد ولی برخی گجت‌های پوشیدنی از جمله Polar Vantage V و فیت بیت سنس در پایش ضربان قلب براساس ورزش‌های مختلف نتایج دقیقی را نشان نمی‌‌دهند. گفتنی است براساس نتایج این مطالعه، گام شمار همه گجت‌های پوشیدنی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نتایج درستی را از خود نشان می‌دهند.

در نهایت می‌‌توان گفت علیرغم محدودیت‌های موجود مانند تعداد محدود دستگاه‌های تحت بررسی و حتی تعداد محدود شرکت‌کنندگان، به نظر می‌رسد نتایج این تحقیق با تحقیقات قبلی مطابقت داشته و نشان می‌دهد ساعت‌های هوشمند تجاری موجود، ردیاب‌های تناسب اندام و مچ‌بندهای بازار در پایش میزان کالری سوزی روزانه کاربران نتایج قابل اعتمادی را ارائه نمی‌دهند. اما در پایش ضربان قلب و گام شمار می‌توانند مفید و قابل اعتماد باشند.

گفتنی است برخی دیگر از تحقیقات نشان می‌دهند که گجت‌های پوشیدنی هوشمند تاثیر مثبتی بر زندگی و تناسب اندام کاربران دارند و فعالیت بدنی و حتی تحرک آنها را افزایش می‌دهند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی