کد خبر: ۲۸۰۴۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

یوتیوب بخش‌های پربازدید یک ویدیو را به کاربران نشان می‌دهد

یوتیوب در نسخه وب و موبایل اپلیکیشن خود، تغییر جدیدی اضافه کرده و می‌تواند بخش‌های «پربازدید» ویدیوها را برای کاربران مشخص کند. این ویژگی قبلا برای مشترکین پرمیوم یوتیوب مورد آزمایش قرار گرفته بود و اکنون برای تمام کاربران ارائه شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، با وجود این قابلیت، همانطور که در تصاویر زیر دیده می‌شود، یوتیوب با استفاده از نموداری در پایین پلیر خود نشان می‌دهد که کدام قسمت یک ویدیو بیشتر توسط کاربران پخش شده‌ است. همانطور که گوگل توضیح می‌دهد، با وجود این قابلیت که برای ویدیوهای طولانی کاربردی است، کاربران سریع‌تر می‌توانند بخش‌های اصلی یک ویدیو را پیدا کرده و آن را تماشا کنند.

همانطور که گفتیم این ویژگی قبلا برای مشترکین پرمیوم یوتیوب در دسترس بوده اما اکنون برای تمام کاربران رایگان و اشتراکی در پلتفرم‌های دسکتاپ، iOS و اندروید شده است. البته ظاهرا هم اکنون تنها دسته‌ای از کاربران به آن دسترسی دارند و احتمالا طی روزهای آینده برای تمام کاربران قابل دسترس خواهد بود.

ویژگی‌های جدید دیگر یوتیوب
همچنین گوگل این قابلیت را به همراه به‌روزرسانی‌های دیگری معرفی کرده که اساسا برای ویدیوهای طولانی درنظر گرفته شده‌اند تا بتوان آن‌ها را به بخش‌های مختلفی تقسیم کرد. به عنوان مثال یوتیوب در حال آزمایش قابلیت جدیدی است تا کاربران بتوانند در ویدیوها، لحظات موردعلاقه خود را مشخص و تماشا کنند.

علاوه بر این، یوتیوب ابزار تقسیم‌بندی ویدیوهای خود که اولین بار در سال 2020 راه‌اندازی شده بود را اکنون در دسترس تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی قرار داده است. از زمان راه‌اندازی این ویژگی، یوتیوب همچنین امکان ساخت خودکار بخش‌ها را نیز فراهم کرده و ادعا می‌کند که تا به امروز حدود 20 میلیون ویدیو از این قابلیت استفاده کرده‌اند.

از ویژگی‌های اضافه شده جدید یوتیوب می‌توان به Single Loop اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا یک ویدیو را روی تکرار و پخش مجدد تنظیم کنند. همچنین در حالت تمام صفحه، اکنون پنل جدیدی برای کاربران نمایش داده می‌شود که اطلاعات مربوط به ویدیو مانند توضیحات، بخش‌بندی‌ها و نظرات در آن وجود دارد.

در نهایت، یوتیوب اعلام کرد که به زودی قصد دارد قابلیتی را آزمایش کند که به کاربران اجازه می‌دهد زمان دقیق ویدیویی که می‌خواهند تماشا کنند را جستجو کنند. این ویژگی نیز ابتدا فقط با کاربران پرمیوم آزمایش خواهد شد.

منبع:دیجیاتو

برچسب ها: یوتیوب ویدئو وب
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی