کد خبر: ۲۸۰۹۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۱

کریپتو ممکن است مشکل معامله داخلی داشته باشد

کیف‌پول‌های ناشناس دقیقاً قبل از فهرست شدن توکن‌ها را خریداری می‌کنند و مدت کوتاهی پس از آن می‌فروشند.

به گزارش «نبض فناوری»،  داده‌های عمومی نشان می‌دهد که چندین سرمایه‌گذار ناشناس رمزارز از دانش داخلی در مورد زمان فهرست شدن توکن‌ها در صرافی‌ها سود برده‌اند.

طی شش روز در آگوست گذشته، یک کیف پول ارز دیجیتال سهمی به ارزش 360000 دلار از سکه های Gnosis را جمع آوری کرد، نشانه ای که با تلاش برای ایجاد بازارهای پیش بینی مبتنی بر بلاک چین مرتبط است. در روز هفتم، بایننس (بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم) در یک پست وبلاگی گفت که Gnosis را فهرست می کند و امکان داد و ستد آن را در بین کاربرانش فراهم می کند.

لیست توکن ها هم نقدینگی و هم مشروعیت را به توکن اضافه می کنند و اغلب باعث افزایش قیمت معاملاتی توکن می شوند. قیمت Gnosis به شدت افزایش یافت و در عرض یک ساعت از حدود 300 دلار به 410 دلار رسید. ارزش Gnosis معامله شده در آن روز به بیش از هفت برابر میانگین هفت روزه خود افزایش یافت.

طبق تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Argus Inc، چهار دقیقه پس از اعلام بایننس، کیف پول شروع به فروختن سهام خود کرد و آن را به طور کامل در مدت کمی بیش از 500,000 دلار به طور کامل در مدت کمی نقد کرد. همان کیف پول، الگوهای مشابهی از خرید توکن‌ها قبل از فهرست‌بندی‌ها و فروش سریع پس از حداقل با سه توکن دیگر نشان داد.

اکوسیستم کریپتو به طور فزاینده ای با سردردهایی دست و پنجه نرم می کند که دنیای مالی سنتی دهه ها پیش با آن مقابله کرد. سقوط استیبل کوین از پیوند دلاری آن در اوایل این ماه ناشی از نسخه بانکی رمزارز بود. نحوه جلوگیری از نشت اطلاعات حساس به بازار توسط صرافی‌های ارزهای دیجیتال نیز به موضوعی در حال افزایش تبدیل شده است. این تمرکز زمانی است که رگولاتورها سوالاتی را در مورد عادلانه بودن بازار برای کاربران خرده‌فروشی مطرح می‌کنند، زیرا بسیاری از آن‌ها به دلیل کاهش شدید دارایی‌های کریپتو ضررهای بزرگی را متحمل شدند.

 

کیف پول خریدار Gnosis یکی از 46 موردی بود که آرگوس متوجه شد که مجموعاً 17.3 میلیون دلار توکن خریداری کرده است که مدت کوتاهی پس از آن در Coinbase، COIN -1.88% Binance و FTX فهرست شده بودند. صاحبان کیف پول ها را نمی توان از طریق بلاکچین عمومی تعیین کرد.

سود حاصل از فروش توکن هایی که در بلاکچین قابل مشاهده بودند بیش از 1.7 میلیون دلار بود. به گفته آرگوس، سود واقعی از معاملات احتمالاً به طور قابل توجهی بالاتر است، با این حال، به گفته آرگوس، زیرا چندین تکه از سهام از کیف پول ها به صرافی ها منتقل شدند تا اینکه مستقیماً برای استیبل کوین ها یا سایر ارزها معامله شوند.

آرگوس فقط روی کیف‌پول‌هایی تمرکز کرد که الگوهای تکراری خرید توکن‌ها را در آستانه اعلام فهرست و فروش به زودی پس از آن به نمایش گذاشتند. این تحلیل فعالیت تجاری را از فوریه 2021 تا آوریل سال جاری نشان می دهد. این داده ها توسط وال استریت ژورنال بررسی شده است.

 

Coinbase، Binance و FTX هر کدام گفتند که سیاست‌های انطباق دارند که کارمندان را از معامله بر روی اطلاعات ممتاز منع می‌کند. دو نفر آخر گفتند که تجزیه و تحلیل را بررسی کردند و تشخیص دادند که فعالیت تجاری در گزارش آرگوس خط ‌مشی‌های آنها را نقض نمی‌کند. سخنگوی بایننس همچنین گفت که هیچ یک از آدرس های کیف پول به کارمندان آن مرتبط نیست.

کوین بیس گفت که تحلیل های مشابهی را به عنوان بخشی از تلاش های خود برای اطمینان از عدالت انجام می دهد. مدیران کوین‌بیس مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها را منتشر کرده‌اند که در مورد موضوع پیشروی صحبت می‌کنند.

برایان آرمسترانگ، مدیر اجرایی کوین بیس، ماه گذشته نوشت: «همیشه این احتمال وجود دارد که شخصی در کوین‌بیس، آگاهانه یا ناخواسته، اطلاعاتی را در اختیار افراد خارجی قرار دهد که در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت می‌کنند».

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی