کد خبر: ۲۸۰۹۶
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

ورود صرافی FTX به بازار سهام سنتی

صرافی رمزارز FTX در حال ورود به معاملات سهام است.

به گزارش «نبض فناوری»، صرافی  FTX در یک بیانیه مطبوعاتی (از طریق وال استریت ژورنال) اعلام کرد که صرافی ارزهای دیجیتال FTX به زودی امکان معاملات سنتی سهام در کنار عرضه های ارزهای دیجیتال خود را فراهم می کند. این قابلیت در حال حاضر برای تعداد معینی از کاربران در ایالات متحده در دسترس است، اما قصد دارد در ماه های آینده آن را برای معامله گران بیشتری عرضه کند.

 

FTX می‌گوید که معاملات بدون کمیسیون با دسترسی به «صدها اوراق بهادار موجود در بورس آمریکا» از جمله سهام عادی و ETF ارائه می‌کند. این به مشتریان امکان می دهد از طریق سپرده های کارت اعتباری، انتقال ACH و حواله ها به حساب های خود پول اضافه کنند. FTX همچنین می‌گوید که این اولین صرافی است که به کاربران اجازه می‌دهد حساب‌های خود را با استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات، مانند USDC تامین کنند. در حالی که قیمت استیبل کوین ها (از لحاظ نظری) قرار نیست به اندازه سایر رمزارزها نوسان داشته باشد، زیرا آنها به یک ارز یا کالا متصل هستند، افت اخیر در بازار کلی کریپتو باعث شده است که برخی از استیبل کوین ها با مشکل مواجه شوند.

برنامه FTX برای مسیریابی سفارشات به طور مستقیم از طریق صرافی نزدک

FTX به‌جای استفاده از روش پرداخت برای جریان سفارش (PFOF) که توسط Robinhood و سایر صرافی‌ها استفاده می‌شود، سفارش‌ها را مستقیماً از طریق صرافی Nasdaq مسیریابی می‌کند. PFOF شامل کارگزاری‌هایی است که برای هدایت سفارش‌ها به بازارسازان، غرامت دریافت می‌کنند، فرآیندی که منتقدان می‌گویند می‌تواند تضاد منافع باشد، زیرا کارگزاران ممکن است بخواهند سفارش‌ها را به مؤسساتی هدایت کنند که سود آنها را افزایش می‌دهند. این عمل پس از افزایش سهام GameStop که در سال گذشته رخ داد، مورد بررسی قرار گرفت.

برت هریسون، رئیس FTX در بیانیه‌ای گفت: «با راه‌اندازی سهام FTX، ما یک پلتفرم یکپارچه واحد برای سرمایه‌گذاران خرد ایجاد کرده‌ایم تا بتوانند به راحتی ارزهای دیجیتال، NFT و عرضه‌های سهام سنتی را از طریق یک رابط کاربری شفاف و بصری معامله کنند.»

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی