کد خبر: ۲۸۱۰۱
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۵

تاثیر تنش های چین و آمریکا روی شرکت اپل

گزارش ها نشان می دهد که اپل می خواهد تولید خود را در خارج از چین افزایش دهد.

مژگان الیکائی آهاری

به گزارش «نبض فناوری»، طبق گزارش‌ها، اپل به برخی از پیمانکاران تولیدی خود می‌گوید که می‌خواهد تولید خود را در خارج از چین افزایش دهد و به قرنطینه‌های ناشی از COVID به عنوان یکی از دلایل این تغییر اشاره می‌کند. وال استریت ژورنال در گزارشی بر اساس اطلاعات منابع ناشناس اعلام کرد که هند و ویتنام در فهرست سایت هایی برای افزایش احتمالی تولید قرار دارند.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که بیش از 90 درصد از محصولات اپل در چین توسط پیمانکاران ساخته می‌شود، اما تنش‌ها بین دولت چین و ایالات متحده، اتکای این شرکت به چین را مخاطره‌آمیز می‌کند و قرنطینه‌های COVID در چین منجر به تغییرات زنجیره تامین شده است. در ماه آوریل، رویترز گزارش داد که قرنطینه در مناطقی از چین می تواند به معنای کمبود میلیون ها آیفون باشد.

در سال 2019، ژورنال گزارش داد که اپل در بحبوحه تنش های تجاری بین چین و ایالات متحده، در نظر دارد مقدار قابل توجهی از تولید برخی از گجت های خود را به کشورهای دیگر منتقل کند. گزارش روز شنبه این نشریه گفت که همه گیری با این برنامه ها تداخل داشته است، اما اپل تمرکز خود را بر این موضوع تجدید کرده است.

ژورنال خاطرنشان کرد، با این حال، چین به دلیل اکوسیستم، کارگران ماهر و هزینه‌های پایین و همچنین بازار بزرگ داخلی برای گجت‌ها و همچنان مکانی وسوسه‌انگیز برای ساخت دستگاه‌ها است. به گفته ژورنال، حدود یک پنجم از فروش جهانی اپل اغلب به چین نسبت داده می شود.

ژورنال گزارش داد که اپل هند را به دلیل هزینه کم و جمعیت زیاد، بهترین سایت بعدی می داند. آیفون‌ها در حال حاضر برای بازار داخلی در آنجا ساخته می‌شوند و فروش محصولات اپل در هند به سرعت افزایش می‌یابد.

به گفته ژورنال، اما سازندگان مستقر در چین ممکن است به دلیل تیرگی روابط بین دولت‌های دو کشور برای راه‌اندازی در هند با مشکل مواجه شوند که ویتنام و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی را به سایت‌های جذاب تبدیل می‌کند.

برچسب ها: چین آمریکا اپل تنش
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی