کد خبر: ۲۸۱۲۰
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

حذف 70 هزار ویدئو از یوتیوب

یوتیوب 70هزار ویدیو را در اقدام اجرایی مربوط به اوکراین حذف کرد. این شرکت این اقدام را بی سابقه خواند.

به گزارش «نبض فناوری»،  گاردین گزارش داد که از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، یوتیوب تا به امروز بیش از 70000 ویدیو مرتبط با درگیری را حذف کرده است. این شرکت به گاردین گفت که بسیاری از ویدیوها را به دلیل نقض خط مشی رویدادهای خشونت آمیز اصلی خود حذف کرده است، که سازندگان محتوا را از انکار یا بی اهمیت جلوه دادن رویدادهایی مانند تهاجم منع می کند.

یوتیوب اقدامات اجرایی را نقض نکرد اما خاطرنشان کرد که تقریباً 9000 کانال را در این عملیات به حالت تعلیق درآورده است، از جمله یک کانال مرتبط با ولادیمیر سولوویوف، روزنامه نگار طرفدار کرملین.

نیل موهان، مدیر تولید یوتیوب به گاردین گفت ما یک خط مشی عمده رویدادهای خشونت آمیز داریم و این سیاست در مورد مواردی مانند انکار رویدادهای خشونت آمیز بزرگ اعمال می شود. بنابراین ما از این سیاست برای انجام اقدامات بی‌سابقه استفاده کرده‌ایم.

یوتیوب شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد افرادی در اوکراین، لهستان و روسیه بوده است که از محتوای "معتبر" در مورد درگیری استفاده می کنند. به عنوان مثال، در اوکراین، محتوای خبری در مورد تهاجم بیش از 40 میلیون بازدید ایجاد کرده است. موهان به گاردین گفت: «اولین و احتمالاً مهم‌ترین مسئولیت این است که مطمئن شویم افرادی که به دنبال اطلاعات درباره این رویداد هستند می‌توانند اطلاعات دقیق، با کیفیت و معتبر را در YouTube دریافت کنند.»

تنها در روسیه، یوتیوب بیش از 90 میلیون کاربر دارد که آن را به بزرگترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو در این کشور تبدیل می‌کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی