کد خبر: ۲۸۱۲۲
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

چین از استخراج رمزارز دست نمی کشد

به نظر می رسد چین نمی تواند استخراج بیت کوین را متوقف کند.

به گزارش «نبض فناوری»،  مرکز تامین مالی جایگزین دانشگاه کمبریج (CCAF) هفته گذشته، به‌روزرسانی شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج (CBECI) را منتشر کرد که تا حدی به دنبال کشف و اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در سراسر جهان است.

به‌روزرسانی قبلی کمبریج نشان داد که سهم چین از ماینینگ از 34.3 درصد در ژوئن 2021 به 0.0 درصد در ژوئیه 2021 به دنبال ممنوعیت استخراج کریپتو در این کشور افزایش یافت. به روز رسانی هفته گذشته نشان داد که سهم چین از استخراج از 0.0 درصد در آگوست 2021 به 22.3 درصد در سپتامبر 2021 رسیده است.

چین استخراج بیت کوین را در ماه مه 2021 ممنوع کرد و در داده ها نشان داده شد. تا ماه جولای، عملاً هیچ ماینری در چین وجود نداشت. در اوت هم هیچ. سپس، در ماه سپتامبر، تقریباً تمام ماینرهایی که رفته بودند، برگشتند. حداقل، این چیزی است که داده ها نشان می دهد.

ماینرهای چینی از جدی بودن سرکوب دولت می ترسیدند، بنابراین اطلاعات مکان خود را جعل کردند و به کارخود ادامه دادند. پس از مدتی، ماینرهای چینی احساس راحتی کردند که داده های واقعی خود را به اشتراک بگذارند.

اگرچه این واقعاً تمام حقیقت نیست. اپراتورهای قابل مشاهده تر استخراج بیت کوین حداقل بخشی از عملیات خود را جابجا کردند و رشد استخراج غیر چینی و عمدتاً در ایالات متحده به خوبی مستند شده است.

در میان کاهش قیمت بیت کوین، نگرانی هایی در مورد استخراج کنندگان بیت کوین و سودآوری آنها نیز وجود دارد. معیاری وجود دارد که توسط Luxor Technologies به نام hashprice توسعه یافته است که نشان دهنده ارزش مورد انتظار استخراج است. هش قیمت به صورت یک دلار در هر تراهش در روز بیان می شود، تراهش قدرت محاسباتی است که توسط تجهیزات ماینینگ ارائه می شود.

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی