کد خبر: ۲۸۱۴۱
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

متا پلتفرمی برای کمک به پزشکان ارائه داد

پلتفرم هوش مصنوعی «MyoSuite» متا می‌تواند به پزشکان در توسعه پروتزهای بهتر و همچنین می تواند به شرکت در ساخت مدل های متاورس واقعی تر کمک کند.

به گزارش «نبض فناوری»، بخش هوش مصنوعی متا در ماه‌های اخیر مشغول یافتن راه‌هایی برای پایدارتر کردن تولید و ترجمه ماشینی بهتر بوده است. اکنون یکی از تیم‌های یادگیری ماشین این شرکت ابزاری ایجاد کرده است که شبیه‌سازی‌های اسکلتی عضلانی واقعی را می‌سازد که تا 4000 برابر سریع‌تر از پروتزهای پیشرفته انجام می‌شود. به گفته مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، این شرکت می تواند مدل ها را برای انجام کارهایی مانند چرخاندن خودکارها و چرخاندن اجسام آموزش دهد.

در حال حاضر، متا سودمندی این پلتفرم را از دو جهت متفاوت می بیند. زاکربرگ پیشنهاد می‌کند که MyoSuite می‌تواند به شرکت کمک کند تا آواتارهای واقعی‌تر را برای برنامه‌هایی مانند Horizon Worlds توسعه دهد. یکی دیگر از موارد استفاده جالب‌تر می‌تواند شاهد استفاده محققان از این پلتفرم برای توسعه پروتزهای جدید و همچنین تکنیک‌های جراحی و توانبخشی جدید باشد. برای این منظور، متا می گوید که قصد دارد این مدل را منبع باز کند.

متا اولین شرکتی نیست که به فکر استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود پروتز است. در سال 2019، یک تیم مستقل از محققان یک سیستم یادگیری ماشینی ایجاد کردند که به آنها اجازه می داد تا به سرعت یک زانوی رباتیک را روی یک بیمار تنظیم کنند. در همان سال، اینتل یک تراشه یادگیری عمیق «نورومورفیک» را معرفی کرد که به گفته این شرکت، اندام مصنوعی را کارآمدتر می‌کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی