کد خبر: ۲۸۱۵۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

استفاده از کریپتو برای تبدیل متاورس به واقعیت

متاورس به ما اجازه می دهد کارهایی را انجام دهیم که در واقعیت نمی توان انجام داد(درست مانند بازی های ویدیویی).

به گزارش «نبض فناوری»،  ما می توانیم بدون ترس از مجازات ، اشیا را نابود کنیم و مردم را بکشیم. ما می‌توانیم خطرناک باشیم و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی را به فراسوی مرزهای سنتی سوق دهیم.

متاورس، در مواقعی، ترسناک و توهم زا خواهد بود. ما می‌توانیم بهترین و ایده‌آل‌ترین زندگی‌مان را در یک آواتار بدن مانند زندگی کنیم و به سرعت بدون تغییر مکان فیزیکی به زندگی واقعی خود برگردیم. ما می‌توانیم در عرض چند ثانیه به داخل و خارج از این جهان برویم و به‌طور یکپارچه چندین واقعیت مختلف را در ریتم‌های طبیعی زندگی‌مان در هم بپیچیم.

کریپتو به یک لایه زیرساختی نامرئی تبدیل می‌شود که پرداخت‌های خرد و فروش ثانویه را تسهیل می‌کند و جابه‌جایی پول از درون و بیرون بازی‌ها را آسان‌تر می‌کند. توکن‌های متاورس زیادی وجود خواهند داشت، اما احتمالاً یک ارز فوق‌العاده وجود دارد که می‌توان تقریباً در همه آن‌ها از آن استفاده کرد.

توکن‌ها برای یک متاورس غیرمتمرکز اساسی هستند زیرا مشکلاتی مانند نوسان نرخ مبادله بین ارزهای محلی، مسائل سیاسی مانند تحریم‌ها را حل می‌کنند و به این دلیل که اجازه می‌دهند مبادله کالاها در متاورس باقی بماند. مجبور به انجام معاملات خارج از متاورس یا تأیید یا تنظیم تراکنش ها از طریق واسطه ها، توانایی های اقتصادی جهان را کاهش می دهد.

بنابراین، اقتصادهای مبتنی بر رمزارز مشاغل واقعی ایجاد می کنند که به اندازه کافی برای تکمیل یا حتی جایگزین منابع سنتی اشتغال پرداخت می کنند.

متاورسواقعی

همانطور که هیچ اینترنت واحدی وجود ندارد، متاورس واحدی نیز وجود ندارد. پلتفرم‌های کنونی، مانند Decentraland، از موج اخیر علاقه‌مندی به فناوری متاورس بهره‌مند شده‌اند، اما Decentraland بیشتر اثباتی از تجربیات اعتیادآور و برتری است که متاورس ارائه می‌دهد. امروزه خرید در Decentraland بدتر از خرید در آمازون است.

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، برای متاورس مهم خواهند بود، اما به آن اندازه که در حال حاضر به نظر می‌رسند مهم نیستند. در واقع، متاورس به NFT ها کاربرد می دهد، نه برعکس. پس از جریان اصلی، اقتصادهای متاورس به اندازه بازار فعلی NFT 35 میلیارد دلاری کوچکتر خواهند شد.

 

امروزه حدود 30 میلیون نفر NFT را در کیف پول خود دارند. با این حال، بیش از 250 میلیون نفر بازی های ویدیویی انجام می دهند و 4 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
کلمات قلنبه سلمبه برای سرکیسه کردن مردم
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی