کد خبر: ۲۸۱۵۱
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

گوگل در حال آزمایش دوربین جدیدی برای نقشه برداریست

گوگل در حال آزمایش یک سیستم دوربین ماژولار و کوچکتر است که می‌توانید به تصاویر تاریخی نمای خیابان مربوط به سال‌های گذشته دقیقاً در تلفن خود دسترسی داشته باشید.

مژگان الیکائی آهاری

به گزارش «نبض فناوری»،  نمای خیابان برای Google Maps 15 سال پیش راه اندازی شد و گوگل از این سالگرد برای برخی به روز رسانی ها، از جمله یک به روز رسانی بزرگ برای سخت افزار نقشه برداری نمای خیابان، استفاده می کند. با این حال، یکی از مواردی که مردم بیشتر از آن لذت می برند، توانایی « go back in time» در نمای خیابان با استفاده از گوگل مپ برای اندروید یا iOS است. این ویژگی مدتی است که در وب در دسترس است، اما برای اولین بار به برنامه Maps اضافه می شود. دسترسی به این داده های تاریخی بسیار ساده است: کافی است وارد نمای خیابان شوید و روی هر نقطه از تصویر ضربه بزنید تا جزئیات مربوط به مکان را مشاهده کنید. پس از آن، گزینه « see more dates» را پیدا خواهید کرد که تمام عکس‌های دیگر نمای خیابان را برای آن مکان می‌کشد.

بدیهی است که این فقط برای مکان‌هایی کار می‌کند که Google داده‌های تاریخی زیادی در نمای خیابان دارد، بنابراین آنچه که می‌توانید پیدا کنید بسته به مکان بسیار متفاوت است. گوگل می گوید که هر چند وقت یکبار مناطق را برای نمای خیابان اسکن می کند به عواملی مانند تعداد دفعات تغییر منطقه، میزان محبوبیت آن و دشواری دسترسی به آن بستگی دارد. نمای خیابان برای اولین بار در سانفرانسیسکو، نیویورک، لاس وگاس، میامی و دنور راه اندازی شد، بنابراین این مکان ها قدیمی ترین داده های تاریخی را برای افراد کنجکاو خواهند داشت.

 

برای کسانی که به سخت افزاری که گوگل برای دریافت داده های نمای خیابان استفاده می کند علاقه مند هستند، این شرکت به روز رسانی بزرگی را برای سیستم دوربین خود اعلام کرده است. گوگل می‌گوید که دوربین جدید تمام وضوح و قابلیت‌های پردازشی را دارد که در خودروی Full Street View وجود دارد، این یک دستگاه 15 پوندی است. این شرکت امیدوار است که این امر دریافت داده‌ها را از مناطقی که نقشه‌برداری کمتری دارند آسان‌تر کند. یکی از نمونه‌هایی از چنین مکانی که گوگل ارائه کرد، جنگل آمازون بود.

استقرار یک سیستم دوربین به این کوچکی، به طور نسبی، برای گوگل در مناطق بیشتری بسیار آسان‌تر خواهد بود؛ می‌توان آن را به هر جایی ارسال کرد و بر روی هر نوع خودرویی نصب کرد. گوگل می‌گوید که از لحاظ تاریخی، باید سیستم‌های دوربین کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کرد تا با هر منطقه‌ای که می‌خواستند عکس بگیرند، مناسب باشد، اما دوربین جدید ماژولار و قابل تنظیم است.

 این به عنوان سیستم "پایه" عمل می کند که در صورت نیاز به شرایط می تواند به آن اضافه شود. برای مثال، گوگل اشاره می‌کند که دوربین جدید فاقد اسکنرهای lidar است که معمولاً در اتومبیل‌های نمای خیابان که در شهرها کار می‌کنند یافت می‌شوند، اما می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز به آن اضافه کرد. گوگل می گوید که سیستم دوربین جدید اکنون در حال آزمایش است و انتظار دارد که در سال 2023 به طور کامل عرضه شود.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی