کد خبر: ۲۸۱۵۷
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

هشدار بانک مرکزی اروپا درمورد رمزارز

بانک مرکزی اروپا ECB هشدار می دهد که خطرات کریپتو ممکن است به اقتصاد گسترده تر سرایت کند.

به گزارش «نبض فناوری»، بانک مرکزی اروپا در گزارشی نوشت: موسسات مالی که با دارایی های دیجیتال یا ارز دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت استفاده می شوند، می توانند "سرریز به اقتصاد گسترده تر" را افزایش دهند.

رگولاتورها توجه خود را به سمت فروپاشی ویرانگر کوین‌های بلاکچین Terra معطوف کرده‌اند که پایداری استیبل کوین‌های الگوریتمی مانند UST را که توسط یک ارز فیات پشتیبانی نمی‌شوند، زیر سوال می‌برد.

بانک مرکزی اروپا گفت: «با توجه به سرعت تحولات کریپتو و خطرات فزاینده، مهم است که دارایی‌های کریپتو را به صورت اضطراری وارد محدوده نظارتی و تحت نظارت کنیم.»

اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال تنظیم قوانینی برای تنظیم ارزهای رمزپایه به نام بسته بازارهای دارایی های رمزارز شده است.

مقامات بانک مرکزی اروپا قبلاً خطرات کریپتو را برجسته کرده بودند. کریستین لاگارد، رئیس بانک اخیراً گفت که ارزهای دیجیتال در گذشته یک تهدید بوده و هنوز هم هست.

اکوسیستم کریپتو به طور فزاینده ای با سردردهایی دست و پنجه نرم می کند که دنیای مالی سنتی دهه ها پیش با آن مقابله کرد. سقوط استیبل کوین از پیوند دلاری آن در اوایل این ماه ناشی از نسخه بانکی رمزارز بود. نحوه جلوگیری از نشت اطلاعات حساس به بازار توسط صرافی‌های ارزهای دیجیتال نیز به موضوعی در حال افزایش تبدیل شده است. این تمرکز زمانی است که رگولاتورها سوالاتی را در مورد عادلانه بودن بازار برای کاربران خرده‌فروشی مطرح می‌کنند، زیرا بسیاری از آن‌ها به دلیل کاهش شدید دارایی‌های کریپتو ضررهای بزرگی را متحمل شدند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
عاقبت طمع ورزی
0
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی